گزارش و تحلیل

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 شاهد بهبود قابل توجه قیمت بود و به عنوان مثال Bitcoin به عنوان رهبر بازار، از ابتدا از این سال رشد 160 درصدی را تجربه کرده است. با شروع بازار صعودی، بسیاری از آلتکوین ها نیز با افزایش قیمت مواجه شدند و نرخ رشد برخی از آنها در نوع خود تعجب آور است.

در این مقاله بر اساس گزارش نوشته شده توسط وب سایت کوین تلگراف، ما نگاهی به بزرگترین بازیابی صعودی ارزهای دیجیتال در سال 2023 می اندازیم و تحلیلی از حرکت قیمت این دارایی ها برای سال آینده ارائه می دهیم.

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

Solana موفق ترین بازیابی قیمت صعودی را در بین ارزهای اصلی بازار از پایین ترین سطح 8.27 دلار در دسامبر 2022 دارد. (آذر 1401) جهش 1215 درصدی را تجربه کرده است.قیمت این ارز دیجیتال در برابر بیت کوین نیز از پایین 0.00004952 واحد در 5 ژوئن (15 خرداد) 485 درصد افزایش یافته است.

سولانا در سال 2022 افت 95 درصدی را تجربه کرد و یکی از بدترین عملکردهای آن سال را داشت. سقوط به زیر 10 دلار عمدتاً تحت تأثیر  رشد سولانا در سال 2023، در حالی که دارایی های صرافی ورشکسته FTX در حال فروش است، نشان دهنده انعطاف پذیری بالای این ارز دیجیتال، افزایش قابل توجه استفاده از برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر این شبکه، افزایش تقاضای بازار برای SOL و ثبات عملکرد شبکه بهتر همزمان با افزایش فعالیت‌ها در این blockchain.

همچنین بخوانید: دلایل جهش قیمت سولانا؛ روند آیا افزایش ادامه دارد؟

تاکید سولانا و پروژه های وابسته به آن بر بهبود تجربه کاربری موبایل در استفاده از این اکوسیستم (یا به عبارتی بی نیازی از استفاده از کامپیوتر) و مقیاس پذیری فوق العاده باعث شده تا کاربران و توسعه دهندگان جدید جذب این شبکه شوند و در نتیجه جایگاه این پروژه در بازار و میزان پذیرش آن بهبود خواهد یافت.

تحلیل قیمت سولانا برای سال 2024

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

علی‌رغم رشد چشمگیر سولانا در ماه‌های گذشته، نمودار هفتگی این ارز دیجیتال تصویری نزولی از عملکرد قیمت در آغاز سال 2024 نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی یا RSI هفته سولانا بالاتر از سطح 70 (اشباع خرید) باقی می ماند که نشان دهنده پتانسیل بازگشت قیمت به سطوح پایین تر برای هفته های آینده است. علاوه بر این، تلاش ناموفق ارز دیجیتال برای بستن کندل هفتگی خود به بالای سطح 0.5 اصلاحی فیبوناچی در 132 دلار سناریوی خروج همزمان برخی از معامله گران از بازار سولانا را تقویت می کند.

مقاومت 132 دلاری در اوایل مارس 2022 (اسفند 1400) مانع از ادامه روند صعودی سولانا شده بود و سپس با افت قیمت 94 درصدی همراه شد. خطر سقوط قیمت سولانا در نیمه اول سال 2024 وجود دارد و هدف احتمالی این حرکت نزولی حمایت از خط روند صعودی است. (خط بنفش در تصویر) حدود 40 دلار است.

با این حال، نیمه دوم سال 2024 می تواند نقطه شروعی برای صعود مجدد سولانا پس از آزمایش پشتیبانی از خط روند صعودی نمودار هفتگی باشد. در آینده، جهش به رکورد قبلی قیمت 265 دلار تا پایان سال 2024 امکان پذیر خواهد بود.

بازگشت 1270% Tron از پنجشنبه سیاه تا امروز

در طول بازار نزولی بین سال‌های 2018 و 2020، TRON 98 درصد از ارزش خود را از دست داد. با این حال، از زمان ثبت کف قیمت 0.0076 دلار پس از فروپاشی بازار ارز دیجیتال به دنبال همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، قیمت TRX حدود 1270 درصد رشد داشته است. 100٪ بازده قیمت در سال 2023 نیز بخشی از این بهبود قابل توجه در نظر گرفته می شود.

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

بازیابی خیره کننده ترون عمدتاً به دلیل عملکرد قوی این اکوسیستم در مالی غیرمتمرکز یا دیفای. ارزش کل دارایی های قفل شده در شبکه TRON از 30 میلیون TRX در آوریل 2020 به بیش از 76 میلیارد TRX (معادل 8 میلیارد دلار) در دسامبر سال جاری افزایش یافته است.

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

علاوه بر این، Tron اقداماتی را برای سوزاندن توکن ها در این شبکه انجام داده است که باعث کاهش عرضه فعال TRX و افزایش ارزش دارایی های قفل شده در این اکوسیستم شده است.

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

شبکه ترون بزرگترین میزبان استیبل کوین محبوب تتر در نظر گرفته می شود و بیش از نیمی از کل تترهای موجود در بازار، یعنی حدود 49 میلیارد دلار، بر روی پلتفرم بلاک چین ترون منتقل می شود که یک مزیت مهم برای این شبکه است. در مقایسه با رقبای خود.

تحلیل قیمت ترون برای سال 2024

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

در بازه زمانی یک هفته‌ای، ترون به پایان یک الگوی مثلث متقارن غول پیکر است. بنابراین، سه ماهه اول سال 2024 می تواند با نوسان قیمت مشخص شود. بین خط روند بالایی (حدود 0.108 دلار) و پایین (حدود 0.095 دلار) مثلث.

مانند همه ارزهای دیجیتال، عملکرد TRON تا سال 2024 تا حد زیادی به عوامل کلیدی بازار مانند تأیید ETFs Cash بیت کوین در آمریکا، داشتن بیت کوین در آوریل (آوریل 1403) و وضعیت کلی اقتصاد جهانی بستگی دارد.

بسته شدن شمع هفتگی و جهش قاطع TRX به بالای الگوی نمونه می تواند منجر به جهش قیمت به 0.20 دلار شود. برعکس، اگر قیمت به زیر خط روند مثلث متقارن در نمودار هفتگی سقوط کند، خطر سقوط بازار تا 0.056 دلار وجود دارد که سطح اصلاحی فیبوناچی 0.236 و میانگین متحرک نمایی 200 هفته است (EMA 200 – خط آبی در نمودار). ) همپوشانی دارد.

آوالانچ با جهش ۳۷۰درصدی

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

قیمت شهریور از زمان پایین ترین رکورد 8.65 دلاری در سپتامبر امسال حدود 370 درصد افزایش یافته است. این بهبود پس از A افت قیمت 94.25 درصدی رخ داد که یکی از بزرگترین افت قیمت در بین ارزهای دیجیتال در طول بازار نزولی اخیر است.

نکته جالب در مورد Avalanche این است که بهبود قیمت این ارز دیجیتال در حالی اتفاق افتاد که نزدیک به 19 میلیون واحد AVAX در نیمه دوم سال 2023 منتشر شد. این موضوع نشان می دهد که بازار به خوبی عرضه اضافی بهمن را جذب کرده است. .

با وجود این، شاخص های مربوط به شبکه تقاضای ضعیفی برای این ارز دیجیتال نشان می دهد. به عنوان مثال، ارزش کل دارایی های قفل شده در اکوسیستم بهمن از 55 میلیون AVAX در سپتامبر به 23 میلیون واحد در دسامبر سال جاری کاهش یافته است.

سولانا و بهترین عملکرد در بین غول های بازار+ تحلیل قیمت برای سال ۲۰۲۴

تحلیل قیمت آوالانچ بهمن برای سال 2024

ضعف روند صعودی را می توان در واگرایی رشد بین افزایش قیمت و کاهش حجم آواکس مشاهده کرد. رشد قیمت بدون حجم معاملات قابل توجه نشان دهنده عدم حمایت قوی از حرکت قیمت است. این موضوع می تواند به این معنا باشد که هر روز کمتر معامله گران در بازار این ارز دیجیتال حضور دارند و کسانی که هنوز فعال هستند ممکن است از ادامه روند صعودی اطمینان کامل نداشته باشند.

روند صعودی بهمن اخیراً در نزدیکی مقاومت اصلاحی فیبوناچی 0.618 در حدود 50.50 دلار متوقف شده است. اکنون به نظر می رسد که قیمت شروع به کاهش به سطح اصلاح فیبوناچی بعدی در 29.50 دلار کرده است که انتظار می رود در سه ماهه اول سال 2024 تکمیل شود.

ادامه روند نزولی زیر 29.50 دلار همچنین می تواند منجر به سقوط AVAX به میانگین متحرک 50 هفته ای (EMA 50 – خط قرمز در نمودار) در 20.16 دلار شود

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا