گزارش و تحلیل

دلایل جهش قیمت سولانا طی هفته‌های گذشته؛ روند صعودی ادامه دارد؟

جهش قیمت سولانا طی هفته‌های گذشته

در میان صد ارز برتر بازار، سولانا با کسب عنوان پنجمین ارز از نظر سوددهی در سال میلادی 2023 مطرح می‌شود. ارزش SOL با افزایش چشمگیری معادل 1,044% از آغاز سال جدید میلادی به این سمت رشد نمود و طی فصل گذشته، رشد این ارز مجازی مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

می‌توان این سوال را مطرح کرد که عواملی چه هستند که به این روند صعود قوی سولانا دامن زده‌اند و آیا می‌توان انتظار داشت که این رشد پایدار باشد؟

در حالی که سولانا رشدی بیش از 1,000% را از ابتدای سال 2023 تجربه کرده است، در همین بازه زمانی، بیت کوین و اتریوم به ترتیب با افزایش‌‌های 158% و 87% همراه بوده‌اند، نشان می‌دهد که سولانا در میان سایر رقبای سرشناس بازار رکوردی ستودنی از خود به جا گذاشته است.

دلایل جهش قیمت سولانا طی هفته‌های گذشته؛ روند صعودی ادامه دارد؟

بلاک چین سولانا با وجود افزایش مقیاس‌پذیری نسبت به دیگر شبکه‌های مشابه، در انجام تراکنش‌ها به سرعت و هزینه‌ای پایین‌تر از رقبایی همچون اتریوم مفتخر است. این موضوع مزیتی افزوده برای کاربران در استفاده از خدمات مالی غیرمترکز، یا DeFi، درون شبکه سولانا محسوب می‌شود.

تکنیک‌هایی مانند عرضه اولیه توکن‌ها و برگزاری ایردروپ‌ها به منظور پاداش‌دهی به کاربران از جمله عواملی بوده‌اند که به محبوبیت سولانا در ماه‌های گذشته کمک کرده‌اند. به تازگی، پروژه‌هایی نظیر جیتو و بونک ایردروپ‌هایی را با موفقیت در بلاکچین سولانا اجرا کرده‌اند.

جیتو به عنوان یک پروتکل استیکینگ مخصوص بلاک چین سولانا که دارای قفل کلی به ارزش 718 میلیون دلار است، اخیراً با معرفی توکن حاکمیت خود، جیتو، ایردروپی به ارزش کلی 230 میلیون دلار را بر اساس قیمت‌های فعلی بین سهام‌داران پروژه توزیع کرده است.

همچنین بونک به عنوان یک میم کوین، ایردروپی را انجام داد که در آن 30 میلیون واحد BONK (با ارزش فعلی 544 دلار) به دارندگان گوشی‌های هوشمند سولانا توزیع شد.

این اقدام سبب فروش کلی گوشی‌های ساگای سولانا شده و قیمت آنها در بازارهای ثانویه مثل ای‌بِی به بیش از 5,400 دلار افزایش یافت که تقریباً پنج برابر قیمت یک آیفون 15 است.

در کنار این دو، پروژه‌های دیگری همچون ژوپیتر، کیف پول فانتوم و پروتکل وام‌دهی کامینو نیز در بلاکچین سولانا وجود دارند که هنوز اقدامی به انتشار توکن خود نکرده‌اند که این ممکن است نقدینگی لازم برای ادامه رشد سولانا را فراهم آورده و کاربران را به فعالیت بیشتر در این شبکه ترغیب کند.

دغدغه‌ای که در رابطه با شبکه سولانا وجود دارد به مسائل فنی و توقف‌های بلاکچین در گذشته اشاره دارد. با این حال، سولانا در ماه‌های اخیر با وجود فشار عملیاتی زیاد ناشی از فعالیت کاربران با مشکلی روبرو نشده است. اگر این روند بی‌چالش ادامه پیدا کند، انتظار می‌رود که فعالیت‌های درون‌زنجیره‌ای در سولانا رو به افزایش باشند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا