گزارش و تحلیل

مسیر اصلاح بیت کوین: تجزیه و تحلیل تهدیدها و فرصت‌های آینده

اصلاح بیت کوین

در روزهای اخیر، بیت کوین، به عنوان ارز دیجیتال برتر بازار، با فشار فروش قابل‌توجهی مواجه بود که به عقب‌نشینی از رکورد تاریخی جدید قیمت آن، به ارزش ۷۳,۷۵۰ دلار، منجر شد. این فشار فروش، با نمایش ۳ کندل قرمز، بیش از ۹.۶ درصد از ارزش بیت کوین را کاهش داد و آن را به محدوده قیمتی ۶۶,۷۰۰ دلاری کاهش داد. با این حال، کارشناسان بازار این موج فروش را به عنوان یک اصلاح طبیعی در روند ثابتی که برای به‌دست آوردن مجدد شتاب صعودی وجود دارد، ارزیابی می‌کنند.

در ادامه، به تهدیدی که رشد معاملات اهرمی برای قیمت بیت کوین ایجاد کرده است، توجه خواهیم کرد و احتمال مسیر اصلاح بیت کوین را بررسی می‌کنیم. همچنین، الگوهای تاریخی اصلاح قیمت بیت کوین پس از رویداد هایوینگ را نیز بررسی خواهیم کرد و در نهایت، اندیکاتورهای تکنیکال درباره روند آتی قیمت بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

تهدید قیمت بیت کوین و نگرانی از معاملات اهرمی

در ۲ ماه اخیر، بیت کوین در بازار با رشد چشمگیری مواجه بوده و ارزش آن از ۳۸,۵۵۵ دلار به ۷۳,۷۵۰ دلار افزایش یافته است. این افزایش نسبت به قبل بیش از ۹۱ درصد بوده و همراه با افزایش حجم معاملات و جریان سرمایه خالص ورودی از طریق صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین اتفاق افتاده است که نشانگر یک روند صعودی پایدار است.

اما، پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock افزایش استفاده از اهرم در معاملات ارزهای دیجیتال را گزارش داده است. این پلتفرم اظهار کرده که هزینه‌های استقراض بیت کوین در صرافی‌هایی مانند بای‌بیت و بایننس به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۲۱ رسیده است.

افزایش نرخ استقراض ممکن است نشان دهنده این باشد که معامله‌گران از میزان بدهی بیشتری برای تأمین مالی پوزیشن‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند. برخی از فعالان بازار، این شرایط را به عنوان یک نشانه از اوج گرفتن بازار می‌دانند.

در چند هفته گذشته، معامله‌گران بیت کوین با یک فروش ناگهانی مواجه شدند که به کاهش قیمت این ارز دیجیتال به ۶۶,۹۲۵ دلار منجر شد. با ثبت زیان روزانه ۳.۶۳ درصدی، خریداران در جستجوی سطح حمایت ۲۳.۶ درصد فیبوناچی اصلاحی هستند. فیبوناچی ابزاری است که برای شناسایی سطوح اصلاحی در یک موج صعودی استفاده می‌شود.

یک نکته مهم برای معامله‌گران بیت کوین این است که در صورت ادامه فشار فروش در سمت عرضه، قیمت بیت کوین ممکن است تا ۶۰,۳۰۰ دلار یا ۵۲,۶۰۰ دلار سقوط کند که با سطوح ۳۸.۲ درصدی و ۵۰ درصدی اصلاحی فیبوناچی هماهنگی دارد.

احتمال اصلاح بیت کوین بر اساس الگوهای تاریخی پولبک

بگز، یک تریدر مشهور با نام مستعار بگز (Bags)، با توجه به وضعیت اخیر بازار، تحلیلی جالب درباره الگوهای پولبک تاریخی بیت کوین در زمان هاوینگ این ارز دیجیتال ارائه کرده است. بگز ادعا می‌کند که بیت کوین در دو هاوینگ اول خود یک الگوی پولبک ثابت با نسبت ۳۸ درصدی تجربه کرده است. او تاکید می‌کند که حتی در زمان هاوینگ سوم که هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و تأثیرات آن بر بازار اتفاق افتاد، الگوی مشابه پولبک ۳۸ درصدی قابل مشاهده بوده است.

بنابراین، در چنین شرایطی، بگز با استناد به الگوی پولبک ثابت هاوینگ‌های گذشته، سطح قیمت ۴۵,۵۰۰ دلار را به‌عنوان هدف اصلاحی بیت کوین معرفی کرده است که ۳۸ درصد پایین‌تر از اوج قیمت ۷۳,۵۰۰ دلاری اخیر این ارز دیجیتال است.

بیشتر بخوانید :مفهوم پولبک چیست؟ استفاده از پولبک در معاملات و سرمایه‌ گذاری

اندیکاتورهای تکنیکال چه می‌گویند؟

با توجه به اندیکاتورهای تکنیکال، می‌توانیم به نتایج زیر برسیم:

1. میانگین متحرک نمایی (EMA): شیب تند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به عنوان یک سطح حمایتی برای خریداران شناخته می‌شود. این شیب می‌تواند به خریداران کمک کند تا حرکت صعودی قیمت را حفظ کرده و موقعیت خرید مناسبی را شناسایی کنند.

2. اندیکاتور مکدی (MACD): وجود خط مکدی که خط سیگنال را روبه‌پایین قطع کرده، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که قدرت فروشندگان در حال افزایش است و احتمال کاهش قیمت دارایی وجود دارد. این ممکن است برای معامله‌گران نشانه‌ای برای انجام معاملات فروش باشد.

سخن پایانی

در پایان، بررسی و تحلیل بازار بیت کوین نشان می‌دهد که با وجود نوسانات و تغییرات، این ارز دیجیتال همچنان مورد توجه معامله‌گران قرار دارد. از اهمیت اندیکاتورهای تکنیکال و الگوهای تاریخی برای تصمیم‌گیری در معاملات استفاده می‌شود. با اطلاعات به دست آمده از این تحلیل‌ها، معامله‌گران می‌توانند تصمیمات منطبق بر شرایط بازار را اتخاذ کنند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا