اخبار ارز دیجیتال

افزایش 11 درصدی زنجیره‌ی BNB

افزایش 11 درصدی زنجیره‌ی BNB

بایننس کوین (BNB) به تازگی شاهد افزایش 11% در قیمت خود بوده، که این ارتقاء مرتبط با افزایش فعالیت‌های انجام شده در زنجیره‌ی BNB بوده است. نوسانات اخیر در بازار ارز دیجیتال BNB را مجبور ساخته تا برای بازپس‌گیری جایگاه سوم خود در ارتقاء ارزش بازار با چالش‌هایی روبرو شود.

عوامل تأثیرگذار بر ارزش BNB:

یکی از عوامل اصلی افزایش ارزش BNB کاهش کارمزدهای معاملاتی و پیشنهادات انحصاری ارائه‌شده توسط بایننس است. با وجود نگرانی‌هایی حاصل از احتمال از دست دادن سهم بازار به دنبال مسائل حقوقی مواجه با زاو تشنگ بنیان‌گذاران، پیوندهای اخیر با CFTC در ایالات متحده تا حدودی این خطرات نظارتی را کاهش داده‌اند. با این حال، مسائل مربوط به مالکیت و شفافیت متمرکز همچنان فشار فروش را به ارمغان آورده‌اند.

افزایش فعالیت DApp و جایگاه در بازار:

افزایش قیمت BNB نیز با افزایش فعالیت‌ها در بلاک چین BNB Smart Chain (BSC) همراه بوده، به ویژه در تراکنش‌های مربوط به DApp‌ها. با این که توتال ولیو لاکد (TVL) BSC اخیراً به 3.6 میلیارد دلار رسیده و در پی اتریوم و راه حل‌های مقیاس‌پذیری آن قرار گرفته، این زنجیره در 30 روز گذشته 25% رشد کرده‌ است.

اما در مقابل، سولانا و آوالانچ از BSC پیشی گرفته‌اند. رشد 7 درصدی BSC در مشارکت‌های DApp در یک ماه اخیر، وقتی با رشد 12 درصدی اتریوم مقایسه می‌شود، دلیلی برای نگرانی به نظر می‌رسد. این افزایش قیمت BNB می‌تواند مستقیماً مرتبط با فعالیت‌های BSC نباشد و برای حفظ ارزش بازار باید فعالیت‌ها تشدید شوند.

مقایسه‌ی شبکه‌ها و چالش‌های آینده:

در مقایسه با شبکه‌ها در ماه پیش، اتریوم با ارزش بازاری معادل 46.4 میلیارد دلار پیشتاز بود در حالی که BSC Chain تنها 6 درصد رشد در حجم را تجربه کرده است. BSC با رشد 7 درصدی در تعاملات DApp‌ها در روبرو است، در حالی که سولانا 28 درصد رشد را نشان داده است. به‌طور خلاصه، این رشد قیمتی تنها به فعالیت‌های زنجیره‌ی BSC وابسته نیست و این پلتفرم باید برای تضمین موقعیت بازاری خود بر روی تعامل پایدار تمرکز کند.

خلاصه‌ی خبر:

روز 26 دسامبر، BNB 11% افزایش یافت و به بالاترین ارزش خود در شش ماه گذشته دست یافت، که این امر فاصله‌ی آن با ارزش بازار سولانا (SOL) را کاهش داده است. با وجود افزایش 50% قیمت SOL، BNB هم اکنون با چالش حفظ ارزش بازار بالای 46 میلیارد دلار مواجه است، که این موضوع شک و تردیدهایی را در مورد قدرت آن برای عبور از این رقم به وجود آورده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا