گزارش و تحلیل

پرداخت بیش از ۸میلیون دلار کارمزد در یک روز برای کتبیه‌های EVM

پرداخت بیش از ۸میلیون دلار کارمزد در یک روز برای کتبیه‌های EVM

Bitcoin تنها شبکه ای نیست که پردازش تراکنش های آن از زمان راه اندازی پروتکل Ordinals مختل شده است. در روزهای اخیر، کارمزد تراکنش ها در تمام شبکه های بلاک چین افزایش یافته است. زیرا تقاضای کاربران برای کتاب همچنان در حال افزایش است.

برای گزارش CoinTelegraph، افزایش حجم تراکنش‌های کتیبه‌ها در شبکه مبتنی بر ماشین مجازی اتریوم (EVM) از روز شنبه، هزینه‌های گاز را افزایش داده است.

طبق داده‌های Don Analytics در 16 دسامبر، ارزش هزینه پرداختی برای نوشته‌ها در تمامی این شبکه‌ها به رکورد 8.3 میلیون دلار رسیده است.

شبکه Olanch با بیش از 5.6 میلیون دلار بالاترین هزینه های روز را داشت و پس از آن Arbitrum One با 2.1 میلیون دلار قرار گرفت.

پرداخت بیش از ۸میلیون دلار کارمزد در یک روز برای کتبیه‌های EVM
هزینه‌های پرداختی برای نوشته‌ها در شبکه‌های مبتنی بر EVM

در طول 24 ساعت گذشته، 58٪ از هزینه گاز پرداخت شده در Olaunch و 48٪ در ZSync Era صرف کتیبه های EVM شده است.

BNB چین در این مدت 73 درصد از تراکنش‌های خود را به نوشته‌های Ordinals اختصاص داده است.

وضعیت در آربیتروم وان به حدی وخیم بود که در 15 دسامبر شبکه به مدت 78 دقیقه قطع شد.

درست مانند Ordinals در شبکه بیت‌کوین، توکن‌های EVM اطلاعاتی هستند که در داده‌های تماس تراکنش جاسازی شده‌اند تا توکن‌های غیر یکنواخت (NFT) منحصربه‌فرد را در شبکه ایجاد کنند.

در همان زمان، شبکه بیت کوین نیز شاهد افزایش تقاضا برای ضرب کتیبه ها بوده است که باعث افزایش تقاضا برای فضای بلوک و کارمزد تراکنش ها شده است. بر اساس داده های وب سایت mempool.space، در حال حاضر حدود 286000 تراکنش در انتظار تایید در شبکه بیت کوین وجود دارد.

پرداخت بیش از ۸میلیون دلار کارمزد در یک روز برای کتبیه‌های EVM

در حال حاضر حدود 286000 تراکنش در انتظار تایید در شبکه بیت کوین وجود دارد

طبق نظر ناظران، این کارمزد تراکنش بیت کوین را به 37 دلار افزایش داده است و بسیاری از افراد نتوانند از شبکه برای هدف مورد نظر خود، یعنی تراکنش های همتا به همتا استفاده کنند.

آدام بک (آدام بک)، پیشگام و رمزنگار بیت کوین، گفت که توقف Ordinals غیرممکن است و افزایش کارمزد تراکنش ها منجر به اتخاذ راه حل های لایه 2 و ایجاد نوآوری می شود.

لئونیداس، کارشناس NFT و Ordinals، همچنین اشاره کرد که حجم تراکنش یک اسکریپت در 24 ساعت گذشته، به تنهایی از Cryptopanx، Board IP Yacht Club، Mutant IP Yacht Club، Doodles، Puggy Penguins، Azuki، DGods، Moonbirds و Maybits بیشتر بوده اند.

طبق گزارش وی، مجموعه Cardinals Bitcoin Frogs با 182 میلیون دلار بالاترین ارزش بازار را دارد.

به گزارش Cryptosalem، حجم فروش ثانویه این مجموعه در تاریخ 17 دسامبر (26 آذر) به 4.8 میلیون دلار افزایش یافته است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا