ارز دیجیتالگزارش و تحلیل

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال؛ جملاتی که دنیای کریپتو را تکان داد؛

شبکه اجتماعی توییتر که اکنون با نام مورد علاقه ایلان ماسک یعنی “X” شناخته می شود، از ابتدا جایگاه ویژه ای در فضای ارزهای دیجیتال و در بین علاقه مندان به این فناوری داشت.

گفتگوهای سازنده زیادی در این فضا ادامه دارد و اخبار و رویدادهای زیادی در این زمینه برای اولین بار در توییتر منتشر می شود.

10 مورد از مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال :

به دلیل این موقعیت خاص، تاریخچه ارزهای دیجیتال به طور قابل توجهی با توییتر و کاربران آن گره خورده است. در این مقاله 10 مورد از مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال را به ترتیب زمانی بررسی کرده ایم.

توییت هایی که توسط افراد برجسته این صنعت نوشته شده و هر کدام داستان خاص خود را دارند.

1. هال فین: اجرای بیت کوین

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

مرحوم هال فینی یک دانشمند کامپیوتر و یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین بود. در سال 2008، او مستقیماً پیام ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرد.

فینی پس از ناکاموتو دومین شخصی است که از نرم افزار بیت کوین استفاده می کند. او همچنین کسی بود که اولین تراکنش بیت کوین (10 بیت کوین) را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرد.

حتی برخی از کارشناسان بیت کوین معتقدند که او می تواند خود ساتوشی باشد، زیرا ویژگی های مشابهی در او دیده شده است.

او که رهبر بسیاری از فعالیت ها در توسعه بیت کوین بوده است، همچنین قدیمی ترین توییت مربوط به بیت کوین را در سال 2009 نوشت نوشته شده. توییت معروف فینی عبارت ساده “Running bitcoin” است، به این معنی که او در 11 ژانویه 2009 با شبکه بیت کوین تعامل داشت.

همچنین بخوانید: چه کسی می تواند خالق مرموز و ناشناس بیت کوین باشد؟

2. مایکل سیلور: راه اندازی میکرواستراتژی خرید بیت کوین

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

مایکل سیلر مدیر عامل سابق و یکی از بنیانگذاران MicroStrategy است که خدمات هوش تجاری ارائه می دهد. نام Silver and Microstrategy از زمانی که این شرکت شروع به خرید مقادیر زیادی بیت کوین برای افزایش خزانه خود کرد، در فضای ارزهای دیجیتال رایج شد.

Microstrategy Investments در 11 آگوست 2021 با خرید 250 میلیون دلاری راه اندازی شد و Saylor به عنوان مدیر عامل شرکت در آن زمان این موضوع را در صفحه توییتر خود اعلام کرد.

\” target=\”_blank\” rel=\”nofollow noopener noreferrer\”>اعلام کرد که “MicroStrategy اکنون بیت کوین را به عنوان دارایی ذخیره اصلی خزانه خود می پذیرد”. در آن زمان Silver هنوز تبدیل نشده بود. یک چهره برجسته در بین حامیان بیت کوین است و به همین دلیل، این توییت مورد توجه زیادی قرار نگرفت.

اما امروزه این شرکت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران نهادی بیت کوین به حساب می آید و در حال حاضر دارای 174530 واحد بیت کوین است که ارزش آن 7.2 میلیارد دلار به قیمت امروزی 41500 دلار است.

Microstrategy این مقدار بیت کوین را با قیمت متوسط ​​30252 دلار خریداری کرده است و این بدان معناست که سرمایه گذاری این مجموعه حدود 2 میلیارد دلار برای آنها به همراه داشته است.

3. ایلان ماسک: از این پس می توانید تسلا را با پرداخت بیت کوین خریداری کنید

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

در ابتدای فوریه 2021، تسلا، شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک، رسماً اعلام کرد که معادل 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است و تحت تأثیر این اخبار، قیمت بیت کوین حدوداً رشد کرد. 20 درصد فقط در یک روز این شرکت در همان زمان اعلام کرد که در آینده نزدیک بیت کوین را برای فروش محصولات خود در ایالات متحده می پذیرد.

ماه آینده، در 24 مارس 2021، ایلان ماسک Text در توییتر اعلام کرد که تسلا فروش خودروهای خود را به بیت کوین در ایالات متحده آغاز کرده است. وی حتی در ادامه توئیت خود گفت که تسلا بیت کوین های دریافتی خود را به ارزهای فیات تبدیل نمی کند و این قسمت از دارایی های خود را به صورت بیت کوین حفظ می کند. با این حال، در کمتر از دو ماه، تسلا تصمیم خود برای پذیرش بیت کوین را کنار گذاشت.

4. باز هم، ایلان ماسک: پذیرش بیت کوین توسط تسلا را متوقف کنید!

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

پذیرش بیت کوین توسط تسلا در مجموع دو ماه طول نکشید و در 13 می 2021، ماسک پیامی در توییتر اعلام کرد که تسلا پذیرش این ارز دیجیتال را به دلیل نگرانی در مورد استفاده از سوخت های فسیلی در استخراج و پردازش شبکه بیت کوین متوقف کرده است. معاملات. p>

در تصویر پیوست شده به این توییت، نوشته شده بود:

تسلا امکان خرید خودروهای خود با بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است. ما نگران رشد سریع استفاده از سوخت های فسیلی، به ویژه زغال سنگ، برای استخراج و پردازش تراکنش های بیت کوین هستیم که بیشترین تأثیر مخرب را در مقایسه با سایر سوخت ها دارد. ارزهای دیجیتال از بسیاری جهات ایده خوبی هستند و ما معتقدیم آینده روشنی در این زمینه وجود دارد، اما این نباید برای محیط زیست هزینه زیادی داشته باشد. تسلا قرار نیست بیت‌کوین‌های خود را بفروشد و ما قصد داریم پس از انتقال بیشتر فرآیند استخراج بیت‌کوین به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، از آن در مبادلات خود [دوباره] استفاده کنیم. ما همچنین ارزهای دیجیتالی را که انرژی معادل کمتر از یک درصد بیت کوین را برای تراکنش مصرف می کنند نظارت خواهیم کرد.

انتشار این خبر کافی بود تا بیت کوین در یک روز بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. پس از این اتفاق، حمایت ماسک از بیت کوین به تدریج کمرنگ شد.

تسلا که قرار نبود بیت کوین های خود را بفروشد، 4320 واحد از حدود 43000 بیت کوین خود را در سه ماهه اول سال 2021 و 75 درصد باقی مانده را در سه ماهه دوم سال 2022 به پول نقد تبدیل کرد.

این شرکت اکنون 9720 بیت کوین دارد و هیچ بیت کوینی ثبت نکرده است. خرید یا فروش جدید در این مدت. می توان گفت که پذیرش مجدد بیت کوین توسط تسلا عملا منتفی است.

 

5. نجیب ابوکیله: پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

در 9 ژوئن 2021، پارلمان السالوادور لایحه ای را برای تبدیل بیت کوین به ارز قانونی در این کشور تصویب کرد. این اولین بار در تاریخ بود که یک کشور بیت کوین را به عنوان ارز قانونی و سمی پذیرفت.

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور نیز ساعاتی قبل از تصویب این قانون از طریق توییتر خود از ارسال لایحه بیت کوین به پارلمان این کشور خبر داد. \”_blank\” rel=\”nofollow noopener noreferrer\”>اعلام شد.

در این توییت او به زبان اسپانیایی نوشت: “قانون بیت کوین را به مجلس فرستادم.” در روز تصویب قانون بیت کوین در السالوادور، قیمت این ارز دیجیتال رشد 12 درصدی را تجربه کرد و از حدود 33380 دلار به 37380 دلار در پایان روز رسید.

با وجود انتقادات مکرر نهادهای بین المللی، برخی کارشناسان اقتصادی و حتی چهره های فعال در فضای ارزهای دیجیتال از جمله ویتالیک بوترین، ابوکیله همچنان این ایده را رد می کند

. پذیرش بیت کوین در کشورش محافظت می کند؛ با این حال، در حال حاضر، فعالیت های مرتبط با بیت کوین در السالوادور به اندازه گذشته توسط جامعه ارزهای دیجیتال اهمیت داده نمی شود.

6. دو کوان: برنامه بازیابی ارزش UST که به جایی نرسید

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارزهای دیجیتال؛ جملاتی کوتاه که دنیای کریپتو را تکان داد

شکستن پیوند قیمت بین UST و دلار، و همچنین فروپاشی شبکه Terra، بین 7 و 12 می 2022 اتفاق افتاد. در میانه این بحران و در 10 می، Do Kwon، بنیانگذار این شبکه که تحت فشار شدید رسانه‌ای قرار داشت،

” rel=\”nofollow noopener noreferrer\”>promise به دنبال کنندگان توییتر خود وعده “برنامه بازیابی ویژه UST” را داد. اما آنچه کاربران از سخنان کوان انتظار داشتند، نشد. اتفاق افتاد و ارزش UST حتی بیشتر کاهش یافت.

در حال حاضر شبکه قدیمی و جدید Terra و همچنین پروتکل های مرتبط عملا پروژه های مرده محسوب می شوند و جایگاه خود را در بازار کاملا از دست داده اند. دو کوان همچنین در حال گذراندن دوره زندان خود در مونته نگرو است و انتظار می رود در آینده نزدیک برای رسیدگی به پرونده خود به ایالات متحده آمریکا یا کره جنوبی تحویل داده شود.

7. سام بنکمن فرید: ببخشید، بهم ریختم!

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال؛ جملاتی که دنیای کریپتو را تکان داد

پس از افشای وضعیت بحرانی صرافی ارز دیجیتال FTX در رسانه ها که نشان داد این پلتفرم موجودی سپرده های مشتریان خود را ندارد و نمی تواند تمام مطالبات کاربران خود را پوشش دهد;

سام بنکمن-فرید، مدیرعامل وقت، که اکنون در زندان است، در توییتر مسئولیت وضعیت بحرانی این پلتفرم را بر عهده گرفت او مسئولیت را بر عهده گرفت و اعتراف کرد که اشتباه کرده است.

او سه روز قبل از انتشار این توییت گفته بود که وضعیت FTX و دارایی کاربران این صرافی خوب است. یک روز پس از این توییت جنجالی، سام بنکمن فرید از سمت خود به عنوان مدیرعامل استعفا داد و FTX و همچنین Alameda، شرکت وابسته به آن، اعلام ورشکستگی کردند.

همچنین بخوانید: سام بنکمن فرید و سرنوشت بزرگترین رسوایی تاریخ ارزهای دیجیتال

8. Vitalik Buterin: اجرای موفقیت آمیز Ethereum’s Marj

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال؛ جملاتی که دنیای کریپتو را تکان داد

دقایقی پس از اجرای موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی تاریخی Marj اتریوم، که مکانیسم اجماع در این بلاک چین را از مدل پرکاربرد اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد، ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و رهبر اصلی پروژه، توئیت منتشر کرد به کاربران برای به روز رسانی موفقیت آمیز Marj تبریک می گوید.

بوترین در توییت خود نوشت:

مراج بر همه مبارک. اکنون لحظه بزرگی برای اکوسیستم اتریوم است. همه کسانی که در اجرای مرج کمک کردند باید امروز به خود افتخار کنند.

9. آربیتروم: تایید پیش بینی شده ترین ارز دیجیتال Airdrop

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال؛ جملاتی که دنیای کریپتو را تکان داد

صفحه رسمی Arbitrum در توییتر، در 16 مارس 2023 با انتشار یک ویدیو تأیید شد. Airdrop Arbitrum، که بسیاری از کاربران فضای کریپتوکارنسی (به خصوص شکارچیان قطره هوایی) منتظر آن بودند، مورد توجه ویژه قرار گرفت و یکی از مهمترین آنها باقی مانده است. ایردراپ ها تاریخچه این صنعت از آن معلوم می شود. ایده های تبلیغاتی تیم آربیتروم در معرفی پروژه خود و همچنین رونمایی از این ایردراپ همچنان از نمونه های موفق صنعت ارزهای دیجیتال است.

10. Changpeng Zhao: خداحافظی با Binance

مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال؛ جملاتی که دنیای کریپتو را تکان داد

شب 21 نوامبر خبری تکان و ازدهنده مهم‌ترین توییت‌های تاریخ ارز دیجیتال در فضای ارزهای دیجیتال منتشر شد. Changpeng Zhao، مدیر عامل بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، استعفا داد و Binance موافقت کرد که جریمه سنگین 4.3 میلیارد دلاری را به آژانس های آمریکایی بپردازد.

این خبر کمی بعد توسط ژائو تایید شد و وی شخصا با انتشار پیام زیر در توییتر جدایی خود از بایننس را اعلام کرد. “_blank\” rel=\”nofollow noopener noreferrer\”>اعلام کرد:

امروز از سمت مدیرعاملی بایننس کنار رفتم. مسلما این تصمیم از نظر احساسی برای من آسان نبود. اما می دانم که کار درست را انجام می دهم. من اشتباهاتی مرتکب شده ام و باید مسئولیت آنها را بپذیرم. این بهترین تصمیم برای جامعه ما، برای Binance و برای من است.

در این توییت، وی همچنین ریچارد تنگ، یکی از اعضای قدیمی بایننس و رئیس بخش بازارهای منطقه ای صرافی را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

ژائو توییت با این پیام به استعفای خود پایان داد:

با افتخار می‌گویم که در قطعنامه‌های ما با آژانس‌های ایالات متحده، آنها هرگز نگفته‌اند که بایننس وجوه را از کاربرانش دزدیده یا بازار را دستکاری کرده است. محل وجوه [کاربران] امن است (! Funds are SAFU).

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا