گزارش و تحلیل

آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع تجارت اعلام شد

 آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال

انجمن بلاک چین، مهلت جدید برای ثبت نام دستگاه ها miner در سامانه جامع تجارت در نظر گرفته شده است و معدنچیان دارای پروانه بهره برداری و همچنین صاحبان انبارهای ذخیره سازی این تجهیزات، می تواند در نیمه اول ژانویه اقدام کند.در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۱۲جلسه مهمی بر اساس تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور نمایندگانی از نیروهای امنیتی و انتظامی تشکیل شد.

سازمان ها، وزارت امنیت، وزارت نیرو و نمایندگان این انجمن. در این ستاد جلسه ای در خصوص نحوه برخورد با صاحبان دستگاه های ماینینگ ارزهای دیجیتال برگزار شد.

در این جلسه بنا به درخواست نمایندگان انجمن و مساعدت نماینده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیروی انتظامی و همکاری وزارت حریم خصوصی، بار دیگر مهلت ثبت اطلاعات و دریافت شناسه منحصربه‌فرد و کد رهگیری برای دارندگان پروانه بهره‌برداری، صرف‌نظر از خاموش یا روشن بودن تجهیزات و همچنین صاحبان انبار تجهیزات معدن،آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از اول تا پانزدهم دی ماه 1402 تمدید شد.

طبق قانون فوق، دارندگان تجهیزات استخراج ارز دیجیتال موظف به ثبت نام و دریافت شناسه ها و کدهای رهگیری منحصر به فرد برای همه دستگاه ها از جمله دستگاه های تولید داخل، دستگاه های وارداتی، در حال استفاده، حتی دستگاه هایی که در انبار خاموش می شوند، هستند.

در این اطلاعیه، جامعه بلاک چین به متقاضیان خرید دستگاه های ماینر توصیه کرده است که از این پس هیچ دستگاهی را بدون داشتن شناسه منحصر به فرد و کد رهگیری خریداری نکنند. علاوه بر این، هرگونه تغییر مالکیت یا تمدید مجوز بهره برداری در آینده مستلزم داشتن شناسه منحصر به فرد و کد رهگیری است.آخرین مهلت ثبت دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در سامانه جامع تجارت اعلام شد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا