گزارش و تحلیل

بیت کوین در مرز ۴۵هزار دلار؛ چرا این روند صعودی با همیشه فرق دارد؟

 

بیت کوین در مرز ۴۵هزار دلار

چند روز پس از رسیدن بیت کوین به اوج 40000 دلاری که از اوایل سال 2022 مشاهده نشده است، قیمت 45000 دلار است. بدنبال این اتفاق، بدبینان اکنون ظاهراً دیدگاه های بازار در حال تغییر است.

حدود دو سال پیش، بازار ارزهای دیجیتال در اوج خود بود. قیمت بیت کوین تقریباً به 70000 دلار رسیده بود که همه چیز از بد به بدتر و در نهایت به فاجعه تبدیل شد. پس از رسوایی مبادله ارز دیجیتال FTX، قیمت به کف 15000 دلار کاهش یافت.

احتمالاً آن روزها را به خاطر دارید!

اما از آغاز سال 2023، قیمت ها عمدتاً در حال بهبود بوده اند، اگرچه این جهش ها به سختی به دست آمده است و هر رالی با عقب نشینی همراه بوده است. در اواسط اکتبر، قیمت حدود 27000 دلار بود و اندکی پس از آن، بازار منفجر شد. حرکتی صعودی که به وضوح ناشی از افزایش خوش‌بینی نسبت به تصویب اولین ETF بیت کوین کش در ایالات متحده و همچنین کاهش نرخ بهره بانکی در این کشور بود.

همچنین بخوانید: همه چیز درباره بیت کوین ETF به زبان ساده

بیت کوین در مرز ۴۵هزار دلار

روند قیمت بیت کوین از ابتدای سال 2023 (نمایش یک روزه BTC/USDT).

 

یکی از دوستانم که اتفاقاً بدبین ارزهای دیجیتال است، روز سه شنبه به من پیام داد و گفت که قصد دارد بیت کوین بیشتری بخرد. یکی از همکاران من همچنین می‌گوید که اخیراً [بیشتر] از مردم در مورد علاقه آنها به ارزهای دیجیتال می‌شنود. اما آیا این وضعیت ادامه خواهد داشت؟ آیا ارزهای دیجیتال دوباره در مسیر فراگیر شدن هستند؟

در طول دو دهه پوشش من وقایع مربوط به بازارهای مالی، پدرم همیشه از من پیش‌بینی بازار می‌خواست و اکنون باید او را ناامید کنم و بگویم که هیچ ایده‌ای درباره آینده ارزهای دیجیتال ندارم. فقط می دانیم که از آخرین باری که شرایط بازار ارزهای دیجیتال تا این حد روشن بود، دو سال می گذرد. یعنی دوران قبل از فروپاشی سلسیوس، وویجر، سه پیکان پایتخت، اف تی ایکس، پیدایش و…

احتمالاً در حال حاضر FOMO (ترس از دست دادن) فرصت ها) مخلوط با دوز مشخصی از YOLO (شما فقط یک بار زندگی می کنید) و به بازار بازگشت.

وال استریت وارد می شود

درک اینکه چرا همه به طور ناگهانی اینقدر به ارزهای دیجیتال علاقه مند شده اند، خیلی سخت نیست. این یک معامله بزرگ است که غول های وال استریت از جمله بلک راک، فیدلیتی و فرانکلین تمپلتون در حال تلاش برای راه اندازی ETF بیت کوین کش در ایالات متحده هستند.

اگر رگولاتورهای ایالات متحده این ETF ها را تایید کنند، هرکسی که یک حساب کاربری ساده در یک کارگزاری معمولی داشته باشد می تواند سهام این وجوه حاوی بیت کوین را خریداری کند و خوشبختانه، همه نشانه ها حاکی از تایید این محصولات مالی در آینده نزدیک است. برای یک آمریکایی معمولی، خرید از یک کارگزاری سهام آسان‌تر و احتمالاً واقعی‌تر از افتتاح حساب در صرافی ارزهای دیجیتال کوین‌بیس یا یادگیری نحوه اداره یک صرافی های غیرمتمرکز ( DEX) و کیف پول هایی مانند metamsk.

بنابراین به نظر می رسد که تیم های بزرگ فروش و بازاریابی BlackRock، Fidelity و Franklin Templeton آماده حمایت از ETF های بیت کوین هستند. این احمقانه نیست که فکر کنیم این پول زیادی را وارد بازار ارزهای دیجیتال می کند، اما اینکه آیا منجر به یک روند صعودی پایدار می شود یا نه، قابل بحث است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا