معرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

لاکسون چیست؟ آیا لاکسون (LAXSSON) کلاهبرداری است؟

لاکسون یک پروژه فعال در دنیای ارزهای دیجیتال با سود بالا و تضمین شده برای کاربران، تشویق به ثبت نام در پلتفرم خود می کند؛ اما روش کار کاملاً شبیه طرح‌های پانزی است. در یک کلام،لاکسون یک پروژه کلاهبرداری محسوب می شود.این پلتفرم کاربران را مجبور به انتقال سرمایه با وعده سودهای نجومی می کند. اما نه تنها سودی وجود ندارد، بلکه امکان برداشت دارایی اولیه نیز وجود ندارد

این توضیح فقط خلاصه ای از پروژه لاکسون بود. با این حال، اگر هنوز می‌خواهید بدانیدلاکسون چیست و چگونه کاربران را به انتقال سرمایه تشویق می‌کند، با ما همراه باشید.

اگر اطلاعات وب سایت لاکسون را بخوانید، متوجه خواهید شد که این شرکت خود را به عنوان یک پلتفرم پیشرو هوش مصنوعی معرفی می کند و در سال 2016 در نیویورک تاسیس شده است. مخاطبان این شرکت افرادی هستند که به فکر سرمایه گذاری و معامله با سود بالا هستند.

لاکسون مدعی است که هدف اصلی آن ارائه راه حل های مفید و سودآور برای معامله گران و افرادی است که برای رسیدن به اهداف مالی خود به کمک نیاز دارند. این کار از طریق فناوری هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی برای بهبود کارایی سرمایه گذاری انجام می شود.

همه این ادعاها مبنی بر اینکه یک شرکت پیشرفته و موفق است باعث شد این پلتفرم توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. اما با توجه به تحقیقات دقیقی که در مورد این شرکت انجام شده، لاکسون برای جذب سرمایه گذار از روش های فریبنده استفاده می کند.

حقیقت این است که لاکسون یک طرح پیچیده پانزی یا هرمی را اجرا می کند. طرح پانزی نوعی سرمایه‌گذاری از طریق روش‌های متقلبانه است که در آن وعده سود بالا برای جذب سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

بررسی عمیق فعالیت‌هایی که لاکسون انجام می‌دهد نتایج بسیار نگران‌کننده‌ای را به همراه دارد. هیچ نظارتی بر خدمات ارائه شده توسط لاکسون انجام نشده است. به همین دلیل، یک طرح ناشناس توانسته است بسیاری از سرمایه گذاران را فریب دهد.

برای اینکه این پلتفرم از اعتماد شما سوء استفاده نکند، به آنچه در زیر در مورد لاکسون نوشته شده است نگاهی بیندازید و از نحوه شناسایی طرح پانزی آگاه باشید.

چگونه از لاکسون کسب درآمد کنیم؟

لاکسون ادعا می‌کند که می‌توان با افزودن به پروژه‌های این شرکت پول کلانی به دست آورد و این توسط یک پلتفرم هوش مصنوعی انجام می‌شود که به معامله‌گران کمک می‌کند.

در واقع،لاکسون از مردم می خواهد که سرمایه خود را در شرکت ثبت کنند و سرمایه گذاران جدیدی را به پروژه معرفی کنند. به همین دلیل است که می گوییم کل این پروژه یک طرح پونزی است.

مانند همه طرح‌های هرمی، پول سرمایه‌گذاران جدید برای پرداخت سود سهام به سرمایه‌گذاران قدیمی استفاده می‌شود و وقتی سرمایه‌گذار جدیدی وارد پروژه نمی‌شود، طرح پونزی از بین می‌رود و سرمایه‌گذاران قدیمی پول خود را از دست می‌دهند.

در طرح‌های پانزی، شرکت‌ها ابتدا سعی می‌کنند افراد مختلف را جذب کنند. به همین دلیل به بسیاری از سرمایه گذاران وعده سودهای کلان بدون ریسک داده می شود. مدت کوتاهی پس از عضویت در این طرح‌ها، معمولاً افراد برای جلب اعتماد اولیه، مزایای واقعی دریافت می‌کنند.

این مزایا از طریق سرمایه افراد جدیدی که وارد طرح می شوند ارائه می شود. وقتی سرمایه گذاران سود دریافت می کنند، خوشحال می شوند و سرمایه بیشتری را وارد طرح می کنند. این موضوع عامل اصلی رشد طرح پانزی است که حتی افراد بیشتری را به این طرح جذب می کند.

باید ذکر کنیم که در اکثر موارد طرح‌های پانزی با شکست مواجه می‌شوند. زیرا در نهایت سرمایه گذار جدید به آنها نمی پیوندد و طرح به هم می ریزد. در این شرایط، سرمایه گذاران قدیمی نمی توانند پول خود را برداشت کنند و آن را از دست بدهند.

آیا لاکسون کلاهبرداری است یا پانزی؟ دلایل کلاهبرداری لاکسون


آیا لاکسون کلاهبرداری است یا پانزی؟ دلایل کلاهبرداری لاکسون

 

 

 

 

بله. لاکسون بدون شک یک طرح کلاهبرداری است که سعی در جذب سرمایه مردم دارد و با توجه به ویژگی هایی که تاکنون نشان داده است ثابت کرده است که یک طرح پانزی است.

یکی از ویژگی های مشترک این پروژه با طرح پانزی، وعده سود بالا و ریسک کم است. همانطور که می دانید این موضوع یکی از ویژگی های اصلی طرح پانزی برای جذب سرمایه گذار است.

همچنین یکی دیگر از ویژگی های اصلی این طرح تاکید شدید بر جذب اعضای جدید است که می تواند نقش عمده ای در حفظ پول در سیستم داشته باشد. برای جذب اعضای جدید، لاکسون به اعضای قدیمی شرکت وعده پاداش و پورسانت می دهد که می تواند نشانه دیگری از پانزی لاکسون باشد.

لاکسون تاکید زیادی بر فناوری هوش مصنوعی خود دارد. این موضوع می تواند یکی از بزرگترین چالش های این شرکت باشد; زیرا تمرکز بیش از حد بر روی هوش مصنوعی امکان شکست در صورت شکست در تحلیل هوش مصنوعی و ارائه بازده های وعده داده شده را دارد.

مهم ترین آلارم های لاکسون چیست؟ 

لاکسون ادعا می کند که یک نهاد ثبت شده و معتبر در ایالات متحده با مجوز ثبت به عنوان کسب و کار خدمات پولی (MBS) از شبکه اجرای جرایم مالی (ّFinCEN) تحت نظارت وزارت خزانه داری درایالات متحده است.

نام لاکسون در وب سایت FinCEN ثبت شده است. اما باید به این نکته توجه داشت که این مصوبه دولتی نیست و به راحتی نمی توان به آن اعتماد کرد.

لیستی از فعالیت های این شرکت در وب سایت FinCEN ثبت شده است که شامل صدور حواله و تراول چک می باشد. در این لیست هیچ اشاره ای به سرمایه گذاری، تجارت و هوش مصنوعی نشده است که با فعالیت هایی که لاکسون در وب سایت خود اعلام کرده است، مغایرت دارد. همچنین تاریخ ثبت این شرکت در سایت FinCEN سال 2022 می باشد که با ادعای لاکسون مبنی بر شروع کار وی در سال 2016 مغایرت دارد.

آدرس لاکسون

آدرس ثبت شده برای لاکسون یک دفتر شرکتی نیست، بلکه یک ملک مسکونی در نیویورک است. این شرکت با مسئولیت محدود ثبت شده و تنها با 200 دلار شروع به کار کرده است.

گفته شده است که صاحب لاکسون شخصی به نام دارن جیمز است اما هیچ تصویری از این فرد منتشر نشده و اطلاعات هویتی وی ثبت نشده است.

کانال یوتیوب لاکسون

کانال یوتیوب لاکسون، که حدود 1.16 میلیون عضو دارد، احتمالاً فالوورهای جعلی دارد. همچنین لازم به ذکر است که قدیمی ترین ویدیوی این کانال مربوط به سال 2022 است. این تاریخی است که Lacson فعالیت خود را آغاز کرده است.

هیچ یک از کارمندان این شرکت در فیلم ها حضور ندارند. کارمندان لاکسون نمی خواهند تصویر خود را در فیلم ها نشان دهند. این موضوع می تواند ما را به این شرکت مشکوک تر کند.

افرادی که در ویدیوهای تبلیغاتی لاکسون نشان داده می‌شوند بازیگران و مدل‌هایی هستند که در بازارهای بین‌المللی برای خدمات فریلنسری مانند Fiverr در دسترس هستند. متن ها را جلوی دوربین می خواندند با پرداخت هزینه. هیچ یک از این افراد با لاکسون کاری ندارند.

گروه تلگرام لاکسون

وجود یک گروه تلگرامی ناشناس، لاکسون را مشکوک تر کرده است. در این گروه هیچ یک از افراد از تصاویر واقعی خود استفاده نمی کنند و با نام مستعار فعالیت می کنند.

مخاطبان هدف لاکسون

نظرات از طریق (Google Trends) نشان می دهد که افرادی که بیشتر از همه فریب فعالیت های لاکسون را خوردند مردم ایران و غنا بودند. این شرکت از تبلیغات فریبنده و رویدادهای خیریه خود در محله های فقیر استفاده می کند. سرمایه مردم را نابود کرده اند.

لاکسون توانست با موفقیت طرح پانزی خود را از طریق مالکان ناشناس و اعتبار گمراه‌کننده اجرا کند و بسیاری از سرمایه‌گذاران را فریب دهد. برای این کار از جذابیت های فناوری پیشرفته مانند هوش مصنوعی استفاده کرده است. تاریخ تأسیس نادرست، استفاده از بازیگران در تبلیغات و تمرکز بر جمعیت‌های آسیب‌پذیر در مناطق فقیر، همگی می‌توانند تقلب لاکسون را تأیید کنند.

به همه سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنیم قبل از پیوستن به شرکت‌هایی مانند لاکسون، ثبت دولتی شرکت‌ها و اطلاعات هویتی اعضای خود را بررسی کنند. همچنین توصیه می شود فریب تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی مختلف را نخورید.

چگونه از طرح‌های پانزی اجتناب کنیم؟

طرح پانزی

اگر می خواهید سرمایه گذاری مطمئنی انجام دهید و شخصی معامله ای با سود بالا به شما پیشنهاد می دهد، بهتر است مراقب باشید. این امکان وجود دارد که شما وارد یک طرح پانزی شوید که در آن سرمایه افراد زیادی از دست رفته است.

همانطور که گفته شد، در یک طرح ساده پانزی، به مردم وعده سودهای کلان و بازده بسیار خوب داده می شود. در واقع این شرکت ها از پول سرمایه گذاران جدید برای پرداخت تعهدات خود به سرمایه گذاران قدیمی استفاده می کنند. این طرح تا مدتی به حیات خود ادامه می دهد و پس از مدتی پول کافی برای سوددهی نخواهد داشت و به هم می ریزد.

برای جلوگیری از طرح‌های پانزی موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • همیشه مشکوک باشید
  • به پیشنهادات ناخواسته مشکوک باشید
  • اطلاعات شرکت را بررسی کنید
  • مطمئن شوید که شرکت ثبت شده است
  • روند سرمایه گذاری شرکت را درک کنید
  • از مشاوران مالی کمک بگیرید

همیشه مشکوک باشید

اگر کسی بخواهد شما را به سرمایه گذاری با سود بالا و ریسک کم دعوت کند، ممکن است این سرمایه گذاری یک پروژه کلاهبرداری باشد. به عنوان مثال، برنارد مدوف، بزرگترین کلاهبردار مالی جهان، 1 تا 1.5 درصد سود برای سرمایه گذاران خود فراهم کرد. بنابراین، اگر سود حاصل از این سرمایه گذاری بیش از حد معمول است، بهتر است کمی محتاط باشید.

به پیشنهادات ناخواسته مشکوک باشید

اگر شخصی به طور غیرمنتظره با شما تماس گرفت و شما را به سرمایه گذاری دعوت کرد، باید مشکوک شوید که این یک طرح پانزی است. بسیاری از افرادی که در طرح های پانزی هدف قرار می گیرند، افراد مسن و بازنشسته هستند.

اطلاعات شرکت را بررسی کنید

اگر شخصی به شما پیشنهاد سرمایه گذاری می دهد، از طریق سازمان های نظارتی درباره شرکت تحقیق کنید. توجه داشته باشید که نباید هیچ اطلاعات منفی در بررسی خود پیدا کنید.

از ثبت شرکت مطمئن شوید

طرح های پانزی اغلب سرمایه گذاری های ثبت نشده هستند. بنابراین، اگر پیشنهادی دریافت کردید که شامل یک پروژه ثبت نشده بود، ابتدا از شخصی که شما را دعوت به سرمایه گذاری کرده است، بپرسید که دلیل ثبت نشدن پروژه چیست.

روند سرمایه گذاری شرکت را درک کنید

هرگز سرمایه خود را به شرکتی ندهید که فرآیندهای سرمایه گذاری آن را درک نمی کنید. منابع آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند فرصت ها را بر اساس ریسک و پاداش ارزیابی کنید. افرادی که به سوالات شما پاسخ نمی دهند یا سعی نمی کنند استراتژی های سرمایه گذاری را مخفیانه و پیچیده جلوه دهند، مشکوک هستند.

از مشاوران مالی کمک بگیرید

از یک مشاور مالی با تجربه برای تحقیق در مورد اعتبار شرکت ها و افراد کمک بگیرید. افرادی که توسط انجمن های برنامه ریزی مالی تأیید شده اند می توانند به شما در انتخاب درست و سرمایه گذاری مناسب کمک کنند.

خلاصه

در این مقاله سعی کردیم بررسی کنیم که لاکسون چیست و دلیل افزایش محبوبیت اخیر آن چیست. در پایان باید اشاره کنیم که طرح های پانزی مانند لاکسون کلاهبرداری های خطرناکی هستند که سرمایه گذاران را با وعده های زیادی به دام می اندازند.

این برنامه ها در نهایت با سقوط و از دست دادن سرمایه شما همراه است. بنابراین، قبل از سرمایه گذاری تحقیق کنید. به دنبال علائم هشدار دهنده مانند سود زیاد، عدم شفافیت و تاکید بر جذب سرمایه گذاران جدید باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا