گزارش و تحلیل

نقشه راه اتریوم برای سال ۲۰۲۴ منتشر شد؛ چه تغییراتی در انتظار بزرگترین بلاک چین است؟

نقشه راه اتریوم برای سال ۲۰۲۴ منتشر شد

Vitalik Buterin، یکی از بنیانگذاران اتریوم، فقط نقشه راه این شبکه بلاک چین را برای سال 2024 به روز کرده است. همانطور که مشاهده می شود، چشم انداز شبکه اتریوم کمی با سال گذشته متفاوت است که برای روشن شدن مسیر فنی این بلاک چین را نشان می دهد.

به گزارش کوین تلگراف نقشه راه اتریوم در سال 2024 را همراه با یک تصویر به همراه یک توضیح مختصر در قالب پست منتشر شده در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) است. محتوای این نقشه راه نشان می دهد که تمرکز اتریوم برای سال 2024 همچنان روی 6 مؤلفه اصلی خواهد بود.

این 6 مؤلفه که چشم انداز شبکه اتریوم را تشکیل می دهند عبارتند از merge، serge، eskerge، verge، perge و spelerge که به ترتیب و به طور خلاصه بر روی دستیابی به اجماع مطلوب بر اساس اثبات اثبات سهام، افزایش ظرفیت پردازش تراکنش‌ها در ثانیه در جمع‌آوری‌های اتریوم، رفع نگرانی‌های مربوط به تمرکز بر طراحی بر اساس اثبات سهام شبکه، ساده‌سازی تأیید بلوک فرآیند، ساده‌سازی پروتکل و کاهش هزینه‌های مشارکت در شبکه و در مرحله آخر، حل مشکلات احتمالی و جمع‌بندی کار در مرحله آخر که همان ولخرجی است، است.

شایان ذکر است که قرار نیست همه این مراحل و بهبودها در سال 2024 اجرا شوند و این نقشه در آستانه سال جدید برای توصیف تغییرات در چشم انداز شبکه اتریوم به روز شده است.

نقشه راه اتریوم برای سال ۲۰۲۴ منتشر شد؛ چه تغییراتی در انتظار بزرگترین بلاک چین است؟
نقشه راه کامل اتریوم برای سال 2024.

Buterin می‌گوید که با واضح‌تر شدن مسیر فنی اتریوم، این نقشه راه نسبت به سال گذشته کمتر تغییر کرده است.

به‌روزرسانی Marj و فرآیندهای مرتبط به عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی نقشه راه ذکر شده است که هدف آن حفظ اجماع در بلاک چین اثبات سهام اتریوم به روشی ساده و انعطاف‌پذیر است.

به روز رسانی Marj در سپتامبر 2022 انجام شد و در نتیجه شبکه اصلی اتریوم با نسخه اثبات سهام خود، Beacon Chain ادغام شد. یکی از تغییرات مهم و آشکار پس از این به‌روزرسانی، کاهش شدید مصرف انرژی در بلاک چین اتریوم پس از کنار گذاشتن مدل قدیمی و پرمصرف مبتنی بر اثبات کار است.

یکی از مفاهیم و بخش‌های کلیدی نقشه راه اتریوم، Single Slot Finality است. نهایی‌سازی به معنای نهایی‌سازی در شبکه اثبات سهام اتریوم است که در آن تضمین می‌شود که یک بلوک نمی‌تواند بدون سوزاندن حداقل 33 درصد از کل اترهای شرط‌بندی شده تغییر یا از زنجیره بلاک حذف شود.

اسلات همچنین یک واحد زمانی در بلاک چین اتریوم است که معادل 12 ثانیه است. در نهایی سازی تک اسلات، توسعه دهندگان به دنبال کاهش زمان لازم برای نهایی کردن بلوک ها از 15 دقیقه فعلی به 12 ثانیه هستند (همان اسلات پیشنهادی)، که کارایی این بلاک چین را در فرآیند تأیید بلوک به میزان زیادی افزایش می دهد.

Buterin در مورد این تغییر کلید می گوید:

نقش نهایی سازی تک اسلات در دوران پس از مرج افزایش قدرت در شبکه است. مشخص شده است که نهایی سازی تک اسلات ساده ترین راه برای حل بسیاری از نقاط ضعف اتریوم در طراحی اثبات سهام فعلی است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا