گزارش و تحلیل

جهش قیمت بیت کوین به بیش از ۵۶ هزار دلار؛ تحولات بزرگی که افزایش قیمت را تحریک کرد

جهش قیمت بیت کوین به بیش از ۵۶ هزار دلار

طبق گزارش واچر گرو طی ماه‌های گذشته، بازار ارزهای دیجیتال با امید بسیاری به بیت کوین روبرو بود. پس از تصویب ۱۱ ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، انتظار می‌رفت که قیمت این دارایی به شدت افزایش یابد. از ابتدای سال، بیت کوین روند صعودی خود را حفظ کرده و ارزش آن به مراتب افزایش یافته است.

با این حال، شرایط در ۲۴ ساعت اخیر به طور قابل توجهی متفاوت بوده‌اند. قیمت بیت کوین از سطح ۵۶٬۰۰۰ دلار فراتر رفته است و این امر بسیاری را به سوالاتی درباره افزایش ارزش این دارایی ترغیب کرده است. به‌طور خاص، آغاز هفته جاری با یک افزایش قیمت بیش از ۹ درصدی همراه بوده که ممکن است به دلیل تحولات فعلی و تصویب ETF‌های بیت کوین باشد.

در هفته گذشته، با اظهارات شگفت‌انگیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و کاندیدای انتخابات سال ۲۰۲۴، که اعلام کرد ممکن است با بیت کوین همراه شود، دیدگاه نامزدان احتمالی جمهوری‌خواهان به شدت تغییر کرد. این اظهارات به طور آشکار احساسات مثبتی را درباره نقش بیت کوین در بحث‌های سیاسی بزرگی که سال آینده خواهد بود، تقویت کرد.

روز گذشته، مایکل سیلور، بنیان‌گذار و مدیرعامل مایکرواستراتژی، اعلام کرد که ۳٬۰۰۰ بیت کوین جدید خریداری کرده است که باعث افزایش دارایی‌های این شرکت به ۱۹۳٬۰۰۰ بیت کوین شده است.

به گزارش کوین‌شیرز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده‌اند، که ۸۵ درصد از این مبلغ به صندوق‌های بیت کوین اختصاص یافته است. جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شیرز، اظهار کرده است که ارزش کل سرمایه ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۴ به بیش از ۵.۷ میلیارد دلار رسیده است، که این مقدار بیش از ۵۰ درصد سرمایه ورودی کل سال ۲۰۲۱ را تشکیل می‌دهد.

با در نظر گرفتن این تحولات و اظهارات مثبت، افزایش قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته قابل توجه است و نشان‌دهنده تأثیر قوی رویدادها و تغییرات در بازار بر روند قیمت این دارایی دیجیتال است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا