گزارش و تحلیل

تقاطع طلایی در آستانه شکل‌گیری روی نمودار هفتگی بیت کوین؛ منتظر جهش ادامه‌دار قیمت باشیم؟

تقاطع طلایی در آستانه شکل‌گیری روی نمودار هفتگی بیت کوین

یک نشانه کمیاب و صعودی تکنیکال که نشان‌دهنده روند افزایشی است در چارت هفتگی بیت کوین قابل مشاهده است. این الگو که پیش‌تر در دورنمای یک روزه بازار به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای آغاز یک جنبش صعودی شناخته شده است، این سوال را در ذهن به وجود می‌آورد که آیا این بار نیز منجر به افزایش قیمت خواهد شد یا خیر؟

بیت کوین در حال نزدیک شدن به رسیدن به یک “cross golden” یا تقاطع طلایی در نمودار هفتگی خود می‌باشد. این وضعیت هنگامی رخ می‌دهد که یک میانگین متحرک میان‌مدت، میانگین متحرک بلندمدتی را قطع کرده و از آن عبور کند. به‌طور معمول دوره‌های میانگین متحرک میان‌مدت و بلندمدت، به ترتیب ۵۰ و ۲۰۰ روزه می‌باشند. عموم معامله‌گران هنگام دیدن چنین الگویی، انتظار جهش قیمتی را می‌کشند.

تقاطع طلایی در آستانه شکل‌گیری روی نمودار هفتگی بیت کوین؛ منتظر جهش ادامه‌دار قیمت باشیم؟

هنریکه پایوا (Henrique Paiva)، تحلیلگر در Cripto Select، در گفتگو با Crypto Briefing نکته‌ای را در مورد ایجاد احتمالی تقاطع طلایی در نمودارهای هفتگی بیت کوین مطرح کرده است. وی بیان داشت که اهمیت تقاطع طلایی تنها به عنوان یک سیگنال معاملاتی است، بلکه نشان دهنده یک تغییر احتمالی در روند قیمت و نیروی آن است.

پایوا بین تقاطع‌های طلایی واقعی و تقاطع‌های طلایی سطحی تفاوت قائل می‌شود و می‌گوید یک تقاطع طلایی واقعی زمانی است که هر دو میانگین متحرک میان‌مدت و بلندمدت به طور هم‌زمان در حال افزایش باشند— شرایطی که به نظر می‌رسد در مورد تقاطع مورد بحث در نمودار هفتگی بیت کوین وجود دارد.

پایوا توضیح می‌دهد که میانگین‌های متحرک به عنوان شاخص‌های پس‌افتاده شناخته می‌شوند و منتظر ماندن برای تشکیل تقاطع بین آن‌ها می‌تواند به عنوان تأییدی برای آغاز یک روند جدید در نظر گرفته شود.

از سال ۲۰۱۱ تا کنون، ده مورد تقاطع طلایی در تایم‌فریم یک‌روزه در نمودار بیت کوین ثبت شده است، که دو مورد از آن‌ها در سال جاری میلادی اتفاق افتاده‌اند. هر دوی این تقاطع‌های طلایی صورت گرفته در سال ۲۰۲۳، به افزایش قیمت در بلند مدت منجر شده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا