گزارش و تحلیل

بررسی دلایل افزایش قیمت کاردانو در ماه اخیر

1. افزایش قیمت کاردانو در 30 روز گذشته

کاردانو هفته گذشته رشد قیمت شگفت انگیز 43 درصدی را ثبت کرد و توانست قیمت 0.68 دلار را ثبت کند که بالاترین قیمت ثبت شده از ماه می 2022 است. این رشد سریع تا قیمت 0.68 دلار، ارزش بازار این ارز دیجیتال را افزایش داد.

22.7 میلیارد دلار نکته جالب این است که این ارزش بازار برابر با ارزش بزرگترین بانک دانمارک، DANSKE.CO است که بیش از 5 میلیون کاربر دارد.

در حالی که ارزش بازار کاردانو (ADA) بسیار چشمگیر است، ذکر این نکته ضروری است که ارزش گذاری پروتکل های غیرمتمرکز به طور قابل توجهی بالاتر است. با دارایی های مالی سنتی متفاوت است.

دارایی‌های سنتی برای پوشش هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های تامین مالی و سربار عملیات، به ایجاد درآمد متکی هستند. اما کاردانو، از طرف دیگر، یک پروتکل غیرمتمرکز است.

بنابراین ارزش بازار آن به فروش و درآمد بستگی ندارد. با این حال، تجزیه و تحلیل دلایل افزایش قیمت ADA برای تعیین اینکه آیا امکان افزایش قیمت وجود دارد یا خیر، مهم است.

آیا رشد کاردانو به دلیل عوامل اساسی بود؟

ایجاد روایتی برای رشد اخیر قیمت کاردانو نسبتاً آسان است، اما مشخص کردن رویدادهای خاصی که منجر به افزایش 70 درصدی چالش بر انگیز در دسامبر شد. به عنوان مثال، یک پست در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) توسط کاربری به نام @matiwinnetou عوامل محرک این رشد قابل توجه قیمت را به شرح زیر برمی شمارد:

  • لیکوئید استیکینگ یا سهام‌گذاری نقدی
  • هزینه ای برای تراکنش های ناموفق وجود ندارد
  • عدم مجازات اپراتورها و کاربران
  • بدون حداقل مبلغ سهام (هر مبلغی را می توان شرط بندی کرد)
  • تاکید بیشتر بر تاییدیه های رسمی
  • دارایی بومی درجه یک متعلق به شما (بدون بررسی دارایی های قرارداد هوشمند)

ما با اولین آرگومان شروع می کنیم که Liquid Sticking است که در 30 روز گذشته تغییر چندانی نکرده است. طبق داده های StakingRewards، نرخ سهام در حدود 64.3٪ ثابت مانده است.

علاوه بر این، بازدهی تعدیل‌شده که نشان‌دهنده انتشار سکه جدید است، در سطح ناچیز 0.6 درصد باقی می‌ماند. به همین ترتیب، در ماه‌های اخیر هیچ ارتقا یا بهبودی در ساختار کارمزد تراکنش یا جریمه‌های اعتبارسنجی صورت نگرفته است.

با توجه به سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم، بحث در مورد حداقل مبلغ سهام چندان معتبر نیست. زیرا اتریوم امکان استیک مایع غیربومی را با کارایی بسیار بالاتر ارائه می دهد. در مورد اتریوم، بازده تعدیل شده 4.6٪ است در حالی که Avalanche با توکن AVAX بازده سالانه 2.4٪ را ارائه می دهد.

پست@matiwinnetou همچنین به عوامل دیگری مانند دارایی‌های بومی موجود در زنجیره و صندوق خزانه‌داری برای حمایت از توسعه اکوسیستم اشاره می‌کند. در حالی که اینها نکات مهم و معتبری هستند، اما هیچ یک از آنها طی چند ماه گذشته تغییر قابل توجهی نداشته است تا روند صعودی اخیر را توجیه کند. به‌علاوه، نویسنده برای تصدیق جنبه‌های منفی توسعه کاردانو شایسته تقدیر است.

اکنون که این جنبه‌ها را شناسایی کردیم، بیایید به رویدادها و داده‌های خاصی برویم که توجه سرمایه‌گذاران را به کاردانو جلب کرده است.

کاهش خطرات قانونی و افزایش فعالیت در برنامه های غیرمتمرکز کاردانو

قیمت ADA پس از طرح شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه Binance و Coinbase در ماه ژوئن کاهش یافت. سازمان نظارتی مدعی شد که آنها به عنوان دلال و معامله گران بدون مجوز فعالیت می کنند.

هر یک از این شکایت ها به طور خاص کاردانو و ده ها آلتکوین دیگر را به عنوان سهام نامگذاری کردند. با این حال، این روایت زمانی اعتبار خود را از دست داد که سناتور آمریکایی سینتیا لومیس در پستی در 20 نوامبر در رسانه های اجتماعی به شدت از حکم کمیسیون توسط اجرایی انتقاد کرد. گم شد.

از لحاظ تاریخی، فعالیت کم در برنامه‌های غیرمتمرکز کاردانو (DApps) منبع مکرر انتقاد بوده است، اما شبکه در حال بازیابی شتاب خود است.

2. داده های 30 روز گذشته برای شبکه Cardano

اطلاعات 30 روز گذشته افزایش 21 درصدی در پایگاه کاربران و رشد 103 درصدی در حجم توکن های ورودی به برنامه های غیرمتمرکز این شبکه را نشان می دهد.

چنین داده هایی بسیار مثبت است، به ویژه با توجه به اینکه 5 زنجیره برتر شاهد کاهش متوسط ​​15 درصدی در آدرس های فعال و افزایش متوسط ​​22 درصدی در حجم توکن های وارد شده به برنامه های غیرمتمرکز بوده اند. در واقع، هیچ یک از 6 زنجیره برتر با افزایش آدرس‌های فعال Cardano مطابقت ندارد.

Minswap صرافی غیرمتمرکز (DEX) Cardano به دلیل داشتن 26400 آدرس فعال و 178 میلیون دلار حجم تراکنش 30 روز جای تقدیر دارد که پس از آن فروشگاه NFT این شبکه با نام JPG.store با 16540 آدرس فعال در همین مدت قرار دارد. با این تفاسیر، به جرات می توان گفت که کاردانو هنوز هم از نظر آدرس های فعال و هم از نظر حجم، جای زیادی برای رشد دارد.

روند صعودی ADA با افزایش فعالیت در برنامه‌های غیرمتمرکز آن و کاهش ریسک نظارتی همراه بوده است، زیرا بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است که SEC از محدوده‌های خود فراتر رفته است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا