گزارش و تحلیل

فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها در راه است! نشانه‌های آلت سیزن

به نظر می‌رسد که فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها در راه است. هم‌زمان با مشاهده نشانه‌هایی از کاهش تسلط بیت‌کوین بر بازار، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که زمان رشد آلت‌کوین‌ها فرا رسیده است. در این مطلب از سایت گریدپدیا، به دلایل و نشانه‌های این تغییر در بازار ارزهای دیجیتال پرداخته شده و تأثیرات احتمالی آن بررسی می‌شود.

دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) چیست؟

نشانه‌های آلت سیزن

یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها، کاهش سهم بیت‌کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال است. به گزارش دیلی کوین، دامیننس بیت‌کوین در هفته گذشته به ۵۸ درصد رسید که بالاترین میزان در سه سال اخیر بوده است.

با این حال، اکنون این سهم به ۵۷.۶ درصد کاهش یافته است. علی مارتینز، تحلیل‌گر مطرح، این کاهش را به عنوان نشانه‌ای از به اوج رسیدن دامیننس بیت‌کوین می‌داند و معتقد است که ممکن است بیت‌کوین به مرحله‌ای از افت دامیننس وارد شود.

نشانه‌های آلت سیزن

مارتینز در پستی در شبکه‌های اجتماعی به نموداری اشاره کرد که نشان می‌دهد سطح ۵۸ درصدی بیت‌کوین، طی سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان سطح حمایتی عمل کرده، اما اکنون احتمال دارد به سطح مقاومتی تبدیل شود.

او همچنین با توجه به الگوی نموداری کنج صعودی، که اغلب نشانه‌ای از کاهش است، پیش‌بینی می‌کند که سهم بیت‌کوین از بازار ممکن است تا ۴۷ درصد کاهش یابد. این کاهش، می‌تواند شرایط را برای رشد آلت‌کوین‌ها فراهم کند.

عملکرد مثبت آلت‌کوین‌ها در هفته‌های اخیر نیز به افزایش احتمال وقوع آلت‌سیزن کمک کرده است. بسیاری از این رمزارزها در کنار کاهش دامیننس بیت‌کوین، رشد چشم‌گیری داشته‌اند که همگی نشان از آغاز فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها دارد.

فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها؛ اتریوم از بیت کوین جلو زد

فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها

پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح ۴۰ ماهه در برابر بیت‌کوین، اتریوم اکنون نشانه‌هایی از احیا و رشد نشان می‌دهد و عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین از خود به نمایش گذاشته است.

در هفت روز گذشته، قیمت اتریوم حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که بیت‌کوین تنها حدود ۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

یک معامله‌گر ارزهای دیجیتال با نام مستعار LongTermR با اشاره به شکست مقاومت اتریوم در برابر بیت‌کوین در نمودار روزانه، معتقد است که فصل جدیدی برای آلت‌کوین‌ها آغاز شده است.

او بیان می‌کند که بیت‌کوین به مرحله توقف رسیده، در حالی که اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

به عقیده او، این رفتار بازار نشان‌دهنده آغاز فصل آلت‌کوین‌ها است؛ یعنی دوره‌ای که آلت‌کوین‌ها از نظر عملکرد، بهتر از بیت‌کوین عمل می‌کنند.

آن روی سکه

در حالی که بیت کوین به افزایش دامیننس خود ادامه می‌دهد، برخی تحلیلگران معتقدند که اکثر آلت‌کوین‌ها همچنان نتوانسته‌اند جایگاه پایدار و تناسب مناسب با بازار را به دست آورند.

تراویس کلینگ، مدیر ارشد شرکت سرمایه‌گذاری ایکیگای، از جمله کسانی است که استدلال می‌کند بسیاری از آلت‌کوین‌ها عملاً از بین رفته‌اند و به دلیل نداشتن ارزش واقعی یا محصول مشخصی، نتوانسته‌اند در بازار ماندگار شوند.

در همین حال، همه آلت‌کوین‌ها به رشد قیمتی اخیر نپیوسته‌اند. برای مثال، دارایی‌هایی مانند تون (TON) و ترون (TRX) تنها بین ۲ تا ۳ درصد رشد کرده‌اند که نسبت به افزایش قیمت سایر آلت‌کوین‌ها ناچیز به نظر می‌رسد.

با این وجود، افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به آلت‌کوین‌ها معمولاً به‌عنوان یک نشانه مثبت برای بازار تلقی می‌شود. این افزایش علاقه نشان‌دهنده تمایل بیشتر سرمایه‌گذاران به پذیرش ریسک است که می‌تواند به رشد کلی بازار ارزهای دیجیتال کمک کند.

جمع‌بندی

در حالی که نشانه‌هایی از کاهش تسلط بیت‌کوین بر بازار ارزهای دیجیتال به چشم می‌خورد، تحلیلگران و معامله‌گران از احتمال آغاز فصل آلت‌کوین‌ها خبر می‌دهند.

رشد برتر اتریوم در مقایسه با بیت‌کوین طی هفته‌های اخیر، همراه با الگوهای تکنیکالی که نشان‌دهنده کاهش تسلط بیت‌کوین است، از جمله شواهدی هستند که این نظریه را تقویت می‌کنند.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که نه تمامی آلت‌کوین‌ها از این روند سود برده‌اند و نه تمامی تحلیلگران با این دیدگاه موافق‌اند.

بنابراین، سرمایه‌گذاران باید با دقت و پس از انجام تحقیقات کافی در این بازار پرنوسان تصمیم‌گیری کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از سرمایه‌گذاری خود به دست آورند.

برای آلت سیزن جدید آماده‌اید! خبرهای خوبی از سمت تحلیل‌گران داریم!

تحلیل بنیادی (فاندامنتال) چیست؟ راهنمای کامل

دامیننس اتریوم (Ethereum Dominance)چیست؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا