گزارش و تحلیل

بررسی قیمت نات کوین: آیا در سال جاری به ۱ دلار می‌رسد؟

به رغم افت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بزرگ، نات کوین (NOT) توانسته است حرکت صعودی چشمگیری را تجربه کند. در آغاز هفته جاری، به دلیل افزایش ریسک‌های اقتصاد کلان و فشار فروش بر بازار ارزهای دیجیتال، نات کوین با کاهش قیمت روبرو شد. اما از زمانی که به کف قیمت موضعی ۰.۰۱۵ دلار در روز سه‌شنبه رسید، قیمت آن حدود ۴۰ درصد افزایش یافت و تا جمعه به ۰.۲۱ دلار رسید.

در حال حاضر، قیمت نات کوین ۰.۰۲۰ دلار و ارزش بازار آن کمی کمتر از ۲ میلیارد دلار است که آن را در رتبه چهل و نهم ارزهای دیجیتال در کوین‌مارکت‌کپ قرار می‌دهد. وب‌سایت فین‌بولد در گزارش تحلیلی جدید خود به بررسی احتمال رسیدن قیمت نات کوین به ۱ دلار در سال جاری پرداخته است.

 

دلایل خوش‌بینی کارشناسان به نات کوین

نات کوین یک ارز دیجیتال مرتبط با بلاک چین تون (TON) تلگرام است که توسط بنیان‌گذاران تلگرام ایجاد شده است. با توجه به ادغام این بلاک چین با اکوسیستم پیام‌رسان تلگرام و مقیاس‌پذیری بالای آن، تون به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های لایه اول در صنعت وب ۳ شده است. کارشناسان تون را راه‌حلی مناسب برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در بین عموم مردم می‌دانند.

برای مثال، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه تون به صورت روزانه در این ماه بیشتر از اتریوم بوده است. همچنین، ارزش کل سرمایه قفل شده (TVL) در شبکه تون به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده و استخر تتر آن نیز در کمتر از ۲ ماه به بیش از ۴۵۰ میلیون دلار تتر رسیده است.

چشم‌انداز آینده نات کوین

محبوبیت روزافزون بلاک چین تون، پتانسیل افزایش قیمت نات کوین را بالا برده است. اما آنچه کارشناسان را به رشد نات کوین امیدوار کرده، قابلیت کسب درآمد از طریق بازی (Play-to-Earn) آن است. نات کوین ابتدا به عنوان یک بازی ساده در تلگرام راه‌اندازی شد که بازیکنان می‌توانستند با ضربه زدن روی صفحه نمایش، ارز دیجیتال رایگان دریافت کنند. محبوبیت این بازی منجر به افزایش تقاضا و خرید نات کوین و در نتیجه افزایش قیمت آن شد.

آیا قیمت نات کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به ۱ دلار برسد؟

مقاومت نات کوین در برابر افت اخیر بازار ارزهای دیجیتال توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است. در حالی که اکثر آلت‌کوین‌ها  از جمله اتریوم  در ضعف بوده‌اند، نات کوین در ماه گذشته بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است. همبستگی قیمتی نات کوین با بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافته است که به معنای کاهش تأثیرات منفی بیت کوین بر نات کوین است.

در حال حاضر، قیمت نات کوین در محدوده سطح مقاومتی ۰.۰۲۰ دلار تثبیت شده است. شکست این سطح می‌تواند منجر به حرکت صعودی دیگری برای نات کوین شود و شرایط را برای ثبت قله‌های قیمتی جدید فراهم کند.

در بلندمدت، نات کوین پتانسیل تبدیل شدن به یکی از ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر را دارد. هرچند هدف قیمتی ۱ دلاری در کوتاه مدت دور از دسترس به نظر می‌رسد، تحلیلگران فین‌بولد معتقدند نات کوین می‌تواند به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۰.۵۰ دلار برسد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا