اخبارایران

گزارش چندکاربر از مسدودشدن دارایی‌هایشان در MEXC؛ کاربران ایرانی باید نگران باشند؟

گزارش چند کاربر از مسدودشدن دارایی‌هایشان در MEXC

در اخبارجدیدی که به تازگی منتشر شده، اطلاعاتی در مورد انسداد حساب و اموال تعدادی از کاربران فعال در صرافی ارزهای دیجیتال MEXC (مکسی) مطرح شده است .صرافی mexc از طریق صفحه رسمی توییتر خود به این مسائل واکنش نشان داد و اتهامات مطرح‌شده را به نوعی رد کرد. اما موضوع برای معامله‌گران ایرانی فعال در این صرافی نگران‌کننده است.

چندین معامله‌گر گزارش داده‌اند که صرافی mexc اقدام به قفل نمودن حساب‌های کاربری و ضبط دارایی‌های آن‌ها کرده است، که به دلیل «نوعی فعالیت معاملاتی نامتعارف» رخ داده است.

یکی از این تریدرها که با نام کاربری Vida (ویدا) شناخته می‌شود، ادعا کرده که از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) به دلیل محدودیت‌ها، حسابش مواجه شده و بیش از ۹۲٬۰۰۰ دلار در حساب تتر خود را از دست داده است.ویدا گفته که این مسدودیت پس از کسب سود از معاملاتی در بازار آتی مکسی طی یک دوره ۱۵روزه روی داده است.

او گزارش داده است که:پس از تماس با پشتیبانی صرافی و ارسال مستندات مربوطه، تنها دو روز بعد زمانی که چک کردم دیدم که تمام بالانس و سوابق معاملاتی‌ام پاک شده‌اند.

اسکرین‌شات‌های ارائه شده از سوی ویدا نشان داده‌اند که پشتیبانی صرافی به او اطلاع داده که سیستم کنترل ریسک mexc مشکلی در معاملاتش پیدا کرده و کارکنان صرافی نیز آن را تأیید کرده‌اند.پیام‌های پشتیبانی اظهار داشتند که مطابق با شرایط استفاده از پلتفرم، اقداماتی جهت جبران زیان‌های ناشی از فعالیت‌های این کاربر انجام شده است.

در گزارش‌های مشابه دیگری از سوی تریدرها در روزهای اخیر، مانند موردی که یک کاربر معامله‌کننده چینی ادعا کرده، نیز مشاهده شده که حساب‌های آن‌ها پس از تراکنش‌های چند هزار دلاری مسدود شده‌اند.این فرد نیز مدعی شده که سایر دوستانش که در mexc معامله می‌کنند با مشکلات مشابه روبرو شده‌اند.در واکنش به این موارد، صرافی mexc در توییتر خود به‌صورت غیرمستقیم این مسائل را به عنوان «شایعه» توصیف کرده است.

مکسی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که:اخیراً شایعات و اطلاعات غیردقیقی در فضای اینترنت منتشر شده که به‌نظر می‌رسد هدف آن‌ها تخریب وجهه پلتفرم ماست. مکسی تأکید می‌کند که بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و وضعیت کلی سیستم‌ها عادی است.ما به طور کامل این اتهامات و اطلاعات اشتباه را رد می‌کنیم و حق پیگرد قانونی در مقابل این اتهامات را برای خود محفوظ می‌داریم.

در همین راستا، در مقررات استفاده از صرافی mexc ذکر شده که این شرکت خود را در حق بررسی هر گونه نقض قراردادی از سوی کاربران واجد و صلاحیت دانسته و می‌تواند به تشخیص خود تصمیم بگیرد که آیا توافق‌نامه نقض شده یا خیر.همچنین، مکسی مجاز است که بدون اطلاع قبلی و مطابق با قوانین ذکر شده، هر اقدامی که لازم بداند را به اجرا درآورد.

مواردی مانند مسدودسازی سفارش‌ها، فریز کردن حساب‌ها، اطلاع رسانی به ارگان‌های نظارت درباره تخلفات، و حذف مشخصات کاربران از جمله اقداماتی است که در بخش مقررات صرافی مکسی پیش‌بینی شده است.

معامله‌گران ایرانی باید نگران باشند؟

با توجه به شرایط و هشدارهایی که ذکر شد، معامله‌گران ایرانی باید در استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال مکسی محتاط باشند. علی‌رغم آنکه این پلتفرم تبلیغات گسترده‌ای برای جذب کاربران ایرانی انجام داده و به نظر می‌رسد که نیازی به احراز هویت اجباری ندارد، لازم است که کاربران ایرانی نسبت به قوانین و مقررات مطرح‌شده توسط این پلتفرم هوشیار باشند.

در بخش مقررات مکسی آمده است که این صرافی به کاربران برخی کشورها، از جمله ایران، خدمات ارائه نمی‌دهد. این بدین معناست که حتی اگر کاربران ایرانی توانسته باشند بدون احراز هویت در پلتفرم فعالیت کنند،

این امکان وجود دارد که صرافی در هر لحظه تصمیم بگیرد از دسترسی آن‌ها به خدمات جلوگیری نماید، حساب‌ها را مسدود کند یا دارایی‌هایشان را توقیف کند با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های دیگری که ممکن است بر اساس قوانین کشورهای مختلف اعمال شوند.

بنابراین، سفارش می‌شود که کاربران ایرانی با احتیاط و توجه به تمامی جوانب قانونی عمل نموده و از به‌کارگیری تدابیر لازم برای حمایت از دارایی‌ها و حقوق خود اطمینان حاصل کنند.

 

 

اگرچه جزئیات دقیق و وجه صحت شکایات ارائه شده توسط کاربرانی که با صرافی MEXC (مکسی) به مشکل خورده‌اند و نیز ادعاهای احتمالی مربوط به تخلف آن‌ها شفاف نیست، اما به‌طور کلی می‌توان این نکته را مدنظر قرار داد که نگهداری حجم بزرگی از ارزهای دیجیتال به‌صورت طولانی مدت در صرافی‌های متمرکز خارجی، ویژه‌تر برای معامله‌گران ایرانی که امکان انجام احراز هویت در این پلتفرم‌ها را به شکل رسمی ندارند، می‌تواند ریسک زیادی به همراه داشته باشد و کمترین توصیه‌ای به آن نمی‌شود.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا