اخباربیت کوین

هاوینگ ۲۰۲۴؛ اخبار لحظه به لحظه هاوینگ بیت کوین

پیش‌بینی می‌شود که هاوینگ چهارم بیت کوین در حدود ساعت یک بامداد روز یکم اردیبهشت اتفاق بیفتد، یک رویداد پیش‌تعیین‌شده در بلاکچین بیت کوین که انتظار می‌رود تأثیر قابل‌توجهی بر قیمت و اکوسیستم بیت‌کوین داشته باشد.

هاوینگ، به معنای کاهش دوبرابر شدن پاداش استخراج بیت کوین، هر چهار سال یکبار (هر ۲۱۰,۰۰۰ بلاک) رخ می‌دهد. این رویداد باعث کاهش نرخ تورم بیت‌کوین و محدودتر شدن عرضه آن در بازار می‌شود. پس از هاوینگ، تعداد بیت‌کوین‌هایی که در هر ۱۰‌دقیقه تولید می‌شوند، به نصف کاهش می‌یابد.

در حال حاضر، با استخراج هر بلاک در بلاک چین بیت کوین (تقریباً هر ۱۰ دقیقه)، ۶.۲۵ واحد بیت کوین تولید می‌شود. پس از هاوینگ چهارم، این عدد به ۳.۱۲۵ واحد کاهش خواهد یافت.

تاریخچه بازار نشان داده که قیمت بیت‌کوین معمولاً در ماه‌های قبل از هاوینگ و پس از آن افزایش چشمگیری می‌یابد. بسیاری از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انتظار دارند که این الگو پس از هاوینگ چهارم نیز تکرار شود. با این حال، عوامل متعدد دیگری نیز بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند و پیش‌بینی دقیق مسیر آینده‌ی آن بسیار پیچیده است.

هاوینگ ۲۰۲۴

هاوینگ ۲۰۲۴
در حال حاضر، تا فاصله‌ای کمتر از ۹۱ بلاک (حدود ۱۳ ساعت) با رسیدن به بلاک شماره ۸۴۰,۰۰۰ که همان شماره برای هاوینگ ۲۰۲۴ است، فاصله داریم. در این گزارش، می‌خواهیم به طور لحظه به لحظه به هاوینگ بیت کوین ۲۰۲۴ پرداخته و وضعیت بازار را بررسی کنیم.

مطابق با انتظارات، قبل از هاوینگ، بازار ارزهای دیجیتال شاهد نوسانات بسیاری بوده است و همچنین، طبق دیدگاه تحلیل‌گران، تنش‌های نظامی بین ایران و اسرائیل نیز بر این نوسانات افزوده است.

قیمت بیت کوین با ۵ درصد رشد در طول ۲۴ ساعت گذشته به نزدیکی ۶۴,۸۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که در روزهای گذشته، قیمت این ارز دیجیتال محبوب به مرز ۶۰,۰۰۰ دلار هم کاهش یافته بود. افزایش قیمت اخیر بیت‌کوین را می‌توان به نزدیک شدن به رویداد هاوینگ و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه ترجیح داد.

همچنین، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار نیز عملکرد مثبتی داشته و با ۴ درصد رشد، به نزدیکی ۳۱۰۰ دلار قرار گرفته است.

تحلیلگران اعتقاد دارند که علی‌رغم نوسانات کوتاه‌مدت، هاوینگ می‌تواند زمینه‌ساز یک روند صعودی بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا