گزارش و تحلیل

قیمت بیت کوین در ایران رکورد زد؛ یک قدم تا ۲میلیارد تومان

قیمت بیت کوین در ایران رکورد زد

به دنبال ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین طی هفته های گذشته ارزش این ارزدیجیتا ل در بازارهای داخلی دیروز به بالاترین سطح یعنی 1,997,773,795 تومان رسید. داده های سرویس قیمت ارز دیجیتال نشان می دهد که این رقم رکورد تاریخی بیت کوین در ایران است.

رکورد قبلی دقیقاً دو سال پیش در 9 نوامبر 2021 (18 آبان 1400) ثبت شد. در آن زمان هر واحد بیت کوین 68664 دلار معادل 1976000000 تومان با 28778 تومان معامله می شد.

از آن زمان با جهش نرخ دلار در کشور و آغاز روند بازیابی بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال در ایران حتی در شرایطی که ارزش بیت کوین به ثبت رسیده، رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند. در بازارهای جهانی روز گذشته در بالاترین سطح 39717 دلار بود که فاصله قابل توجهی با اوج تاریخی خود دارد.

اکنون می توان گفت که اگر شخصی در سال 2021 در اوج دلار و ریال بیت کوین خریده باشد و دارایی های خود را نقد نکرده باشد، اکنون از نظر ریالی در سود است.

قیمت بیت کوین در ایران رکورد زد
تغییرات قیمت بیت کوین در برابر تومان طی ۷ روز گذشته.

با وجود جهش بیت کوین در روزهای اخیر، این ارز دیجیتال همچنان در بازارهای داخلی زیر 2 میلیارد تومان معامله می شود.

اما عبور این ارز دیجیتال از مرز 2 میلیارد تومان اصلا دور از ذهن نیست و با رشدی حدود 0.5 درصدی نسبت به قیمت در زمان نگارش این گزارش (1,990,897,780 تومان) بیت کوین به این هدف قیمتی می رسد.

البته این نرخ رشد با این فرض محاسبه شده است که قیمت دلار در ایران ثابت است و افزایش ارزش دلار این هدف را نزدیکتر می کند و کاهش آن دشوارتر می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا