اخبارایران

انجمن بلاک چین ایران طی نامه‌ای از پیش‌نویس طرح ساماندهی رمزدارایی‌ها انتقاد کرد

انجمن بلاک چین ایران طی نامه‌ای از پیش‌نویس طرح ساماندهی رمزدارایی‌ها انتقاد کرد

انجمن بلاک چین دیروز با ارسال نامه ای به کمیسیون اقتصادی مجلس از پیش نویس محتوای پروژه «ساماندهی و توسعه دارایی های رمزنگاری شده» انتقاد کرد. به گفته اعضای انجمن، هیچ نسخه ای از این سند به طور رسمی برای آنها ارسال نشده است.

کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا پیش نویس طرحی را تحت عنوان ساماندهی و توسعه ارزهای رمزنگاری شده به نهادهایی مانند قوه قضائیه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی، وزارت ارتباطات و … ارسال کرده است.

وزارت اطلاعات، سپاه، مرکز ملی فضای مجازی و نصر کیشور. وی از آنها خواسته است که نظرات خود را در خصوص این طرح تا 31 آذرماه به کمیسیون اقتصادی ارسال کنند.

اکنون انجمن بلاک چین ایران با ارسال نامه ای به عدم ارسال نسخه ای از این سند برای این سازمان اعتراض کرده و محتوای آن را مورد انتقاد قرار داده است. کارشناسان جامعه بلاک چین به طور کلی معتقدند که این سند به اندازه کافی برای تبدیل شدن به یک قانون بالغ نیست.

یکی از انتقادات اصلی کارشناسان انجمن بلاک چین فصل ششم این سند است که در آن مجوز فعالیت هایی مانند آموزش، مشاوره سرمایه گذاری، سبدگردانی و ارائه خدمات معاملاتی، صدور مجوز در نظر گرفته شده است. که به وزارت اقتصاد و دارایی سپرده شده است. .

در متن نامه انجمن بلاک چین به کمیسیون اقتصادی مجلس آمده است:

این نگرانی وجود دارد که با توجه به جرم انگاری غیرحرفه ای صورت گرفته در فصل ششم این سند، مهاجرت مشاغل به خارج از کشور و همچنین مهاجرت مجدد نیروی کار متخصص باقی مانده در زمینه استخراج، مبادله و آموزش در کشور در حال انجام است، تا به خارج از کشور منتقل شوند.

اتخاذ رویکرد مبتنی بر مجوز، عدم ارسال رونوشت به پلیس فتا و مرکز توسعه تجارت الکترونیک، افزایش حساسیت نهادهای بین المللی و افزایش ریسک تحریم های اقتصادی بر مشاغل داخلی، ایجاد انحصار در بازار، و نادیده گرفتن مصوبات و دستورالعمل های قانونی گذشته در زمینه استخراج ارز دیجیتال نقص است. که انجمن بلاک چین ایران به عنوان پیش نویس این طرح در نظر گرفته است.

 

 برای مطالعه متن کامل نامه انجمن بلاکچین اینجا کلیک کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا