گزارش و تحلیل

آیا کمیسیون بورس آمریکا می‌تواند پشت انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیت کوین باشد؟

 انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیت کوین

در حال حاضر، صنعت ارزهای دیجیتال همچنان منتظر تأیید اولین ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده است. انتشار یک خبر جعلی پس از هک حساب اکس کمیسیون بورس و اوراق بهادار باعث پامپ و دامپ قیمت بیت کوین و ایجاد انبوهی از گمانه‌زنی‌ها در مورد نقش احتمالی این رگولاتور شد.

به گزارش بی‌این‌کریپتو، در تاریخ ۹ ژانویه (۱۹ دی)، حساب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در پلتفرم اکس هک شد و یک خبر جعلی مبنی بر تأیید ETFهای اسپات بیت کوین منتشر شد.

پس از انتشار این خبر، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار اظهار داشت که آن توییت بی‌اجازه‌ای بوده و کمیسیون هیچگونه تأییدی در این زمینه نداده است.

این اتفاق همراه با واکنش‌های تند کارشناسان و ناظران صنعت ارزهای دیجیتال، به‌طور گسترده‌ای منتشر و گمانه زنی شده است. بسیاری از افراد گری گنسلر و کمیسیون بورس را به دست‌داشتن در هک این حساب متهم کرده و از ایلان ماسک، مالک اکس خواسته‌اند تا در مورد این اتفاق تحقیق کند.

همچنین، تعدادی از اعضای صنعت ارزهای دیجیتال، شفاف‌سازی و روشن‌سازی این اتفاق را خواستار شده‌اند. سامسون مو، مدیرعامل شرکت JAN3، تأیید تاخیر تمام ETF‌های اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را پیش‌بینی کرده است. با این حال، خبر انتشار یک توییت جعلی بوده و این توییت در حال حاضر حذف شده است.

با این حال، واکنش‌های مختلف اعضای صنعت ارزهای دیجیتال به این اتفاق، منجر به گمانه‌زنی و تئوری‌سازی‌های مختلف شده است. این ماجرا به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته و موجب جنجال و نظرات مختلف در این زمینه شده است.

فعال‌نبودن احراز هویت دو مرحله‌ای

به گزارش کوین‌تلگراف، تیم امنیتی پلتفرم اکس اعلام کرده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اقدام به فعالسازی حالت احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) برای حساب کاربری خود ننموده بود و این امر به هکر امکان دسترسی به آن را داده بود.

این تیم تأکید کرده است که هک حساب کمیسیون بورس به دلیل بدست آوردن یک هکر ناشناس اطلاعات تلفن مرتبط با حساب، که از آن برای ورود به حساب کاربری استفاده کرده است، رخ داده است. این نوع حمله با نام “هک سیم سواپ” شناخته شده است.

همچنین، یک تحلیلگر با نام مستعار “کول کالب” (theKoolCaleb) ادعا کرده است که پس از انتشار خبر تأیید ETFهای بیت کوین، هکر با باز کردن یک موقعیت لانگ به ارزش ۲۰٬۰۰۰ دلار با لوریج ۱۰۰۰ در بازار بیت کوین بیش از یک میلیون دلار سود کسب کرده است. به گفته او، پس از تکذیب این خبر، هکر با باز کردن یک موقعیت شورت نیز با ارزش ۲۰٬۰۰۰ دلار و لوریج ۱۰۰۰ بر روی بیت کوین، تا حدود دو میلیون دلار دیگر سود کسب کرده است.

پامپ و دامپ قیمت بیت کوین

آیا کمیسیون بورس آمریکا می‌تواند پشت انتشار خبر جعلی تأیید ETF بیت کوین باشد؟

قیمت بیت‌کوین با انتشار توییت موردی به ۴۷٬۶۸۰ دلار افزایش یافت، اما در عرض یک ساعت به حدود ۴۵٬۴۰۰ دلار سقوط کرد. در‌حال‌حاضر، این دارایی با کاهش حدوداً ۲ درصدی نسبت به روز گذشته در محدوده ۴۵٬۷۰۰ دلاری در حال معامله است.

درباره اینکه آیا کمیسیون بورس آمریکا می‌تواند پشت انتشار توییت جعلی تأیید ETF بیت‌کوین باشد؟، به‌عنوان یک هوش مصنوعی عمومی، من قادر به ارائه پاسخ دقیق در این خصوص نیستم.

نمودار یک ساعته قیمت بیت‌کوین و نوسانات آن نشان می‌دهد که نوسانات قیمت بیت‌کوین بسیار حساس و پیچیده است و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر اظهارنظرها و رویدادهای مختلف می‌تواند به شدت بر آن تأثیر بگذارد.

ضمناً، آنچه که از تغییرات قیمت بیت‌کوین مشاهده می‌شود، نمایانگر ریسک‌های بالای وجود دارد که باعث می‌شود هرگونه تصمیم‌گیری مالی نیازمند داشتن اطلاعات کامل و صحیح باشد.

با توجه به این وضعیت، مطابق با تحلیل‌های مالی و پیش‌بینی‌های بازار، مهم است که سرمایه‌گذاران و علاقمندان به بازار رمزارزها اطلاعات به‌روز و معتبر را به دقت مورد بررسی قرار دهند تا از انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های مالی خود امن‌تر و آگاهانه‌تر باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا